شناسهٔ خبر: 54433 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تامین رفاه دانشجویان در حین تحصیل اولویت وزارت علوم است

وزیر علوم گفت: تامین رفاه دانشجویان در حین تحصیل،‌ اولویت وزارت علوم در حوزه دانشجویی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصورغلامی در نشست با نمایندگان شوراهای صنفی سراسر کشور با بیان اینکه همیشه از نشست با دانشجویان خوشحال و خرسند می‌شوم،  گفت: این نشست و گفت‌وگوها کمک شایانی به حل مسائل و مفاهمه درباره موضوعات مختلف صنفی، آموزشی و دانشجویی خواهد کرد.

وزیر علوم در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان حاضر در نشست در خصوص برنامه ریزی در جهت ارتقای مهارت دانشجویان تصریح کرد: طرح مهارت‌افزایی دانشجویان را در دانشگاه‌ها آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی برای دانشجویان در حال تحصیل با دو هدف آشنایی با مشاغل موجود در جامعه متناسب با رشته‌هایی که تحصیل می‌کنند و ارائه مهارت‌های مرتبط با مشاغل موجود در کنار دانش کسب شده در حین تحصیل در بخش‌های مختلف در دانشگاه‌ها آغاز شده است.

وزیر علوم به اجرای موفق طرح مهارت آموزی به دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی های انجام شده برگزاری این کارگاه ها در دانشگاه علامه طباطبایی بازخوردهای مثبتی داشته و موفقیت آمیز بوده است که در تلاش هستیم با برنامه ریزی هایی که معاونت آموزشی وزارت علوم انجام داده است، این طرح در سایر دانشگاه ها هم به اجرا درآید.

به گفته وزیر علوم، بحث «کارآموزی در بخش های صنعت و کشاورزی» فعال شده است و این امر سبب می‌شود دانشجویان از فرصت کارآموزی نهایت بهره را ببرند.

غلامی درخصوص فعالیت در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: در این زمینه اولویت با بهره گیری از توان و استعداد دانشجویان است تا جذب نیرو از بیرون.

وی تصریح کرد: بخش خدمات دانشجویی در درون دانشگاه ها می‌تواند با حفظ اتصال منطقی از بدنه مدیریت دانشگاه جدا شود؛ تا تحت تأثیر دیدگاه‌ها، سلایق، بودجه و ملاحظات مدیریتی قرار نگیرد.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایجاد انجمن های دانش آموختگان در دانشگاه ها تاکید و عنوان کرد: دانشجویان و دانشگاه‌ها باید همواره به دنبال حفظ انجمن فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان در دانشگاه‌ها جهت کمک به پیشبرد برنامه‌های دانشگاه باشند. البته نباید بگذاریم این تشکل درگیر مسائل سیاسی قرار گیرد و سیاست زده شود.

وی با بیان اینکه تحصیلات دانشگاهی قطعاً در مدیریت کشور تأثیرگذار است، افزود: عموم افراد تأثیرگذار در بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و دیگر ارگان ها و نهادها، محصول دانشگاه‌های کشور هستند.

نظر شما