شناسهٔ خبر: 54438 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گفت‌وگوی اسلام و دائوئیسم سرآغاز گفت‌وگوهای مشترک خواهد بود

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار اعضای انجمن دائوئیسم چین نخستین دور مقدماتی گفت‌وگوی اسلام و دائوئیسم را سرآغاز گفت‌وگوهای مشترک ارزیابی کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  مهر؛ خوانگ شین یانگ، معاون انجمن دائوئیسم چین و تسائو ای، کارشناس بخش بین‎‌الملل این انجمن، با سفر به ایران، صبح امروز (28 فروردین‌ماه) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های این سازمان، دیدار و در خصوص نخستین دور مقدماتی گفت‌وگوی اسلام و دائوئیسم تبادل نظر کردند.

رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به جایگاه علمی چین در طول تاریخ گفت: نقش دانش‌پژوهان و محققان در گسترش شناخت مردم دو کشور از یکدیگر بسیار مهم است و این مهم می‌تواند زیربنای روابط دو کشور را تشکیل دهد.

وی نخستین دور مقدماتی گفت‌وگوی اسلام و دائوئیسم را سرآغاز گفت‌وگوهای مشترک ارزیابی کرد که باعث تقویت روابط پیروان ادیان دو ملت ایران و چین می‌شود.

ایران دارای تمدن بسیار غنی است

در ادامه این دیدار خوانگ شین یانگ، معاون انجمن دائوئیسم چین هم ضمن ابراز خرسندی از نخستین سفر اعضای انجمن دائوئیسم چین به ایران، اظهار کرد: ایران کشوری با تمدن بسیار غنی و تاریخ بسیار طولانی است.

وی با اشاره به علاقمندی ملت چین به توسعه روابط با ایران گفت: مردم چین نسبت به مردم ایران مهربان و حس خوبی دارند و انتظار دارند در آینده نزدیک، دوستی‌های بیشتری رقم بخورد.

خوانگ شین یانگ افزود: آیین دائوئیسم و دین اسلام هر دو خواستار صلح و ثبات در جامعه هستند و ما می‌خواهیم صلح جهانی برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم روابط دو ملت بیش از پیش گسترش یابد. قطعاً پیشرفت روابط ایران و چین برای هر دو جامعه سودمند است.

در ادامه این دیدار طرفین در خصوص چگونگی برگزاری نخستین اجلاس گفت‌وگوی اسلام و دائوئیسم در سال 2019، موضوعات این دور از گفت‌وگوها،  مشترک و مقالات این اجلاس، به مذاکره پرداختند.

بنابر اعلام این خبر، هیأت انجمن دائوئیسم چین با دعوت مرکز گفت‌وگوی ادیان به تهران سفر کرده است و این هیأت در جریان این سفر ضمن ملاقات با برخی از شخصیت‌های علمی و دینی کشورمان نیز، از مراکز علمی بازدید خواهند کرد.

نظر شما