شناسهٔ خبر: 54484 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل فرایند ثبت‌نام بن خرید کتاب برای بیش از ۳۰ هزار نفر

امیرمسعود شهرام‌نیا از ثبت‌نام نزدیک به ۳۶ هزار دانشجو و طلبه متقاضی بن خرید کتاب خبر داد که از این میان ثبت‌نام بیش از ۳۲ هزار نفر نهایی شده است.

تکمیل فرایند ثبت‌نام بن خرید کتاب برای بیش از 30 هزار نفر

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ امیرمسعود شهرام‌نیا؛ قائم‌مقام سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به روند ثبت‌نام متقاضیان دریافت بن‌ خرید کتاب در این رویداد فرهنگی گفت: تا این لحظه (صبح شنبه یکم اردیبهشت) مجموع ۳۵ هزار و ۹۵۷ نفر برای دریافت بن‌ دانشجویی و بن طلاب در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: از میان ثبت‌نام‌های صورت گرفته، فرایند ثبت‌نام ۳۲ هزار و ۵۰۵ نفر به طور کامل انجام شده و مبلغ مشخص شده از سوی آن‌ها واریز شده است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همچمنین خاطر نشان کرد: از آمار مورد اشاره، هشت‌هزار و ۴۱۵ نفر روش کارت ملی هوشمند را برای دریافت بن انتخاب کرده‌اند، هزار و ۱۰ نفر فناوری NFC و ۲۳هزار و ۸۰ نفر نیز صدور بن‌کارت فیزیکی را برگزیده‌اند.

شهرام‌نیا گفت: مبلغ موجود در کارت‌ها یک میلیون ریال است که ۴۰۰ هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰۰ هزار ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت پرداخت می‌شود.

شهرام‌نیا ضمن بیان این نکته که مجموعا بن خرید کتاب به ۲۰۰ هزار دانشجو و طلبه واگذار می‌شود، درباره آخرین مهلت ثبت‌نام‌ها اظهار کرد: دانشجویان و طلاب علاقه‌مند می‌توانند تا پایان یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرایندهای تعیین شده اقدام کنند.

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در ادامه این گفت‌وگو، نکاتی که دانشجویان و طلاب باید در ثبت‌نام بن کتاب از روش‌های مختلف در نظر داشته باشند را در اختیار ایبنا قرار داد:
 
نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن از طریق  کارت ملی هوشمند
 ۱- متقاضی می‌بایست دارای کارت ملی هوشمند باشد.
 ۲- صحت شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ثبت نام جهت ارسال رمز اعتبار الزامیست.
 ۳- انجام تراکنش صرفا از طریق کارت ملی هوشمند انجام میپذیرد، لذا به همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامیست.
 ۴- به منظور انجام تراکنش کارت ملی هوشمند از قسمت تعیین شده در دستگاه های پوز وارد دستگاه شده و پس از وارد کردن رمز، فرایند تراکنش تکمیل میگردد.
 
نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن از طریق فناوری NFC
 
۱- گوشی تلفن همراه میبایست مجهز به فناوری NFC باشد.
۲- ورژن سیستم عامل تلفن همراه اندروید با ورژن ۴.۴ و یا بالاتر باشد.
۳-  نرم افزار همراه شهر بانک شهر برروی تلفن همراه نصب باشد.
۴-  قابلیت NFC تلفن همراه و همچنین نرم افزار همراه شهر میبایست فعال باشد.
۵- صحت شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ثبت‌نام جهت ارسال رمز اعتبار الزامیست .
۶- انجام تراکنش صرفا از طریق گوشی تلفن همراه انجام می‌پذیرد، لذا به همراه داشتن آن در زمان مراجعه به محل نمایشگاه الزامیست.
۷- به منظور انجام تراکنش از طریق فناوری NFC ، باید تلفن همراه خود را (که همراه شهر برروی آن نصب و همچنین کارت متقاضی اضافه گردیده است) برروی دستگاه های پوز مستقر در فروشگاه‌ها نزدیک نموده، سپس منتظر درخواست رمز جهت تکمیل عملیات باشند.
 
نکات قابل توجه دانشجویان برای انتخاب بن به روش صدور کارت فیزیکی
۱- بن کارتهای صادر شده پس از احراز هویت و تطبیق مدارک متقاضی و کسب اطمینان ازصحت آن‌ها با اطلاعات ثبت شده در زمان ثبت نام صرفا تحویل شخص متقاضی می‌گردد. لذا از مراجعه افراد غیر از متقاضی اصلی در زمان دریافت کارت جدا خودداری نمائید.
۲-  با همراه داشتن اصل مدارک هویتی، دریافت کارت به دو روش ذیل انجام می‌پذیرد:
 ۱) مراجعه به شعب و باجه‌های بانک شهر
 ۲) استفاده از کیوسک‌های مستقر درشعب شهرنت بانک شهر در سراسرکشور

نکته مهم: متقاضیان صدور کارت ملی هوشمند و فناوری NFC ، نیزدر صورت نیاز به صدور فیزیک کارت، می‌توانند با مراجعه به شعب بانک شهر اقدام به دریافت کارت فیزیکی کنند. در این صورت امکان بهره‌برداری از کارت ملی هوشمند و یا فناوری NFC برای این دسته از متقاضیان پس از صدور فیزیک کارت میسر نخواهد بود.
 
به گفته امیرمسعود شهرام‌نیا ثبت‌نام اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از امروز؛ شنبه یکم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و سازمان‌ها و نهادها نیز از امروز تا آخرین روز نمایشگاه می‌توانند برای دریافت بن خرید کتاب اقدام کنند.

نظر شما