شناسهٔ خبر: 54501 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» برگزار می‌شود

نشست «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» شنبه ۸ اردیبهشت در سرای کتاب برگزار می‌شود.

نشست «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ هشتمین نشست از سلسله نشست‌های ایران‌شناسی به «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» اختصاص دارد.

مصطفی ملکیان، نحفقلی حبیبی و حسن سید عرب سخنران این مراسم هستند. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت ۱۷ روز شنبه ۸ اردیبهشت به سرای کتاب واقع در خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر شماره ۱۰۸۰ طبقه منفی دو مراجعه کنند.

هانری کربن فیلسوف، ایران‌شناس، اسلام‌شناس، و شیعه‌شناس فرانسوی بود. او بخشی از عمر خود را در ایران و خاورمیانه سپری کرد. وی، اولین مترجم آثار مارتین هایدگر به زبان فرانسه و همچنین معرفی‌کننده فلسفه اشراق سهروردی و حکمت متعالیه ملاصدرا به اروپاییان بوده‌است.

کربن صاحب مکتبی در تاریخ فلسفه اسلامی است و معتقد است فلسفه اسلامی معادل فلسفه عربی نیست و با مرگ ابن رشد پایان نیافته‌ است، بلکه سنتی زنده و پویاست که در شرق جهان اسلام، به‌خصوص حوزه فرهنگی ایران، تداوم یافته و با بهره‌گیری از احادیث امامان شیعه و امتزاج با فلسفه ایران باستان و عرفان نظری به اوج رسیده‌ است. همچنین از پایه‌گذاران فلسفه تطبیقی است که به نقادی فلسفه مدرن غرب بر اساس سنت فلسفه اسلامی می‌پردازد.
 

نظر شما