شناسهٔ خبر: 54522 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طرح سهمیه کنکور ایثارگران به صحن علنی مجلس می رود

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: پس از بررسی‌های لازم نمایندگان کمیسیون به طرح مربوط به سهمیه کنکور ایثارگران رای ندادند و این طرح به صحن علنی می رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید حمایت میرزاده  درباره رای کمیسیون آموزش مجلس درباره طرح پیشنهادی اصلاح سهمیه های ایثارگران در کنکور گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح سهمیه های کنکور ایثارگران رای گیری کرد و این طرح در کمیسیون رای نیاورد.

میرزاده افزود: ما از کمیسیون آموزش طرح را به هیات رئیسه می فرستیم، هیات رئیسه در اولویت دستور جلسه قرار می دهد. هر طرح و لایحه ای که به ما به عنوان کمیسیون ارجاع می شود باید درباره آن نظر خودمان را اعلام کنیم. کمیسیون نظرش را که داد طرح در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار می گیرد. با توجه به اینکه طرح ها و لوایح زیاد است در نوبت مطرح شدن در صحن علنی قرار می گیرد. 

وی افزود: در مورد زمان طرح در صحن علنی نمی توانم اظهار نظری بکنم چرا که ممکن است یک دو فوریتی یا یک فوریتی و یا به صورت عادی مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح سهمیه های کنکور ایثارگران رای گیری کرد و این طرح در کمیسیون رای نیاورد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد حذف ۲۵ درصد سهمیه ها و یک جابجایی در سهمیه ها بود. جلسات متعددی که با فراکسیون ایثارگران و نمایندگان ایثارگران تشکیل شد و هر کدام توضیحات لازم را دادند و در نهایت در رای گیری مخفی که انجام شد این طرح رای لازم را نیاورد. بنابراین سهمیه ها مانند گذشته باقی می ماند و نکته جدیدی به آن اضافه نشد.

میرزاده یادآور شد: البته نظر نمایندگان در صحن علنی مجلس هم مهم است و ممکن است که رای ما منفی باشد اما نمایندگان در صحن علنی رای دیگری داشته باشند.

نظر شما