شناسهٔ خبر: 54536 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری ۱۰ دوره دکتری خارج از کشور با هزینه دانشجویان

تعداد ۱۰ دوره مشترک میان دانشگاه های ایرانی و خارجی به منظور پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۹۷ برگزار می شود اما تمام هزینه ها بر عهده دانشجویان متقاضی است!

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بر اساس دفترچه انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) سال۹۷ دو دانشگاه فردوسی مشهد و تبریز در مجموع ۱۰ دوره مشترک با دانشگاه های خارجی برگزار می کنند.

این در حالی است که تمامی هزینه های تحصیلی این دوره های مشترک برعهده دانشجویان است.

دانشگاه فردوسی مشهد در کدرشته ۲۰۹۶ رشته مدیریت دولتی گرایش رفتار سازمانی با ظرفیت ۶ نفر به صورت مشترک با دانشگاه ورشو لهستان دانشجوی دکتری می پذیرد.

شرایط اختصاصی پذیرش دوره مشترک (Dual Degree) دکتری مدیریت رفتار سازمان با دانشگاه ورشو لهستان اعلام شده است.

برگزاری دوره به صورت مشترک در دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه ورشو طبق برنامه مصوب صورت می گیرد. ارائه حداقل نمره ۵.۵ آزمون زبان IELTS (به نمرات بالاتر امتیاز بیشتری تعلق می گیرد) و انجام مصاحبه آزمون ورودی معرفی شدگان سازمان سنجش آموزش کشور به زبان انگلیسی و با حضور نماینده دانشگاه ورشو از جمله این شرایط اختصاصی است.

پرداخت هزینه های مربوط به ثبت نام و اقامت در دانشگاه ورشو توسط متقاضی باید انجام گیرد.

همچنین دانشگاه تبریز نیز ۹ دوره مشترک با دانشگاه خاور نزدیک (Near East) قبرس شمالی برگزار می کند.

کدرشته ۱۱۱۸ جغرافیا و برنامه ریزی شهری با ظرفیت ۵ نفر، کدرشته ۲۷۴۳ آمار با ظرفیت ۵ نفر، کدرشته ۲۹۷۳ ریاضی کاربردی آنالیز عددی با ظرفیت ۵ نفر، کدرشته ۳۲۴۸ علوم کامپیوتر نظریه سیستم ها با ظرفیت ۵ نفر، کدرشته ۳۳۷۹ مهندسی برق مخابرات سیستم با ظرفیت ۳ نفر، کدرشته ۳۴۵۱ مهندسی برق قدرت با ظرفیت ۱۰ نفر، کدرشته ۳۵۴۸ مهندسی عمران سازه با ظرفیت ۲ نفر، کدرشته ۵۳۲۷ فناوری تولید مثل در دامپزشکی با ظرفیت ۲ نفر و کدرشته ۵۳۹۷ آموزش زبان انگلیسی با ظرفیت ۸ نفر جزئیات این ۹ دوره است.

دانشگاه تبریز نیز شرایط اختصاصی دوره مشترک را اعلام کرده است.

شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دوره مشترک با دانشگاه خاور نزدیک (Near East) به این ترتیب است که طول دوره دکتری سه تا چهار سال بوده و دانشجویان برای نصف دوره در دانشگاه تبریز و بقیه دوره در دانشگاه خاور نزدیک به تحصیل خواهند پرداخت.

کلیه دروس به زبان فارسی و انگلیسی توسط اساتید مجرب داخلی و خارجی ارائه خواهند شد و همچنین رساله دانشجویان نیز به زبان فارسی و انگلیسی تدوین خواهد شد. به دانشجویانی که دوره مشترک را طی کنند، مدرک مشترک دانشگاه تبریز و دانشگاه خاور نزدیک کشور قبرس شمالی با ذکر گرایش مربوطه اعطا خواهد شد.

قبولی در آزمون مصاحبه علمی، ارائه مدرک زبان انگلیسی آزمون تافل (IBT) با حداقل نمره ۶۰ یا مدرک آزمون تافل (PBT) با حداقل نمره ۴۸۰ یا مدرک آزمون IELTS با حداقل نمره ۵ از جمله شرایط پذیرش است.

شهریه دوره تحصیلی در مدت تحصیل در دانشگاه تبریز مطابق با شهریه دانشجویان نوبت دوم همان سال تحصیلی بوده و در مدت تحصیل در دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی برابر با شهریه آن دانشگاه خواهد بود. هزینه های مسافرت، اقامت در قبرس شمالی، بیمه و ویزا به عهده دانشجویان خواهد بود.

داوطلب باید حائز تمام شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ باشد و داوطلبان مرد از لحاظ قوانین و مقررات وظیفه عمومی منع قانونی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

دانشجویان جهت فراغت از تحصیل ملزم به حضور در دانشگاه تبریز خواهند بود و در تمام مدت تحصیل ملزم به رعایت قوانین، ضوابط و مقررات آموزشی، دانشجویی و انضباطی دانشگاه تبریز و دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی هستند.

نظر شما