شناسهٔ خبر: 54691 - سرویس اندیشه
نسخه قابل چاپ

اقدام غیراخلاقی یک ناشر در نمایشگاه کتاب

انتشارات نقد فرهنگ با مدیریت بیژن عبدالکریمی از ناشران نوپای حوزه علوم انسانی است که تلاش می‌کند بر اساس سرمایه و ایده‌های این استاد فلسفه به کسب اعتبار در بازار نشر بپردازد. اما برخی این ترفندها و ایده‌ها به نظر هم غیر اخلاقی است و هم دارای دافعه فراوان برای اهالی فرهنگ.

فرهنگ امروز: شبستان مصلای امام خمینی این روزها مبدل به محل رقابت تعداد زیادی از ناشران نامی و گمنام شده است که هر یک به طریقی سعی در جلب مخاطب و فروش آثارشان به حاضرین در مصلای تهران دارند. برخی با دعوت از نویسندگان و مترجمان به غرفه، گروهی با عرضه آثار عامه‌پسند، گروهی با انتشار آثار سلبریتی‌ها، ناشران قلیلی با انتشار آثار فاخر و ارزشمند از نویسندگان برجسته سعی در جذب مخاطب دارند. اما در این بین هستند ناشرانی که سعی می‌کنند با ترفندهایی عجیب به جلب توجه بپردازند. یکی از این ترفندها انتشار آثاری با نام‌های مشابه آثار مشهور است تا شاید ازاین طریق خریدار ناآگاه که بر اساس نام کتاب به جستجوی کتاب مدنظر خود می‌پردازد، بفریبند. نمونه‌های این اقدام در سال‌های اخیر فراوان اتفاق افتاده است اما شاید یکی از حیرت‌آور ترین این اقدامات، اقدام انتشار نقد فرهنگ نسبت به جعل عنوان کتاب مشهور سیدجواد طباطبایی با عنوان «تاملی دربارۀ ایران» است. نقد فرهنگ در این اقدام خود کتابی کم‌مایه از یکی از نویسندگانی که کمتر نام نیکی این روزها از او برده می‌شود را دقیقا با همین عنوان «تاملی دربارۀ ایران» به چاپ رسانده است.انتشارات نقد فرهنگ با مدیریت بیژن عبدالکریمی از ناشران نوپای حوزه علوم انسانی است که تلاش می‌کند بر اساس سرمایه و ایده‌های این استاد فلسفه به کسب اعتبار در بازار نشر بپردازد. اما برخی این ترفندها و ایده‌ها به نظر هم غیر اخلاقی است و هم دارای دافعه فراوان برای اهالی فرهنگ. 

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۷-۰۲-۲۰ ۰۸:۰۷ 3 5

    اقدام غیر اخلاقی را چرا غیر اخلاقی پاسخ داده اید . چرا نوشته اید یکی از نویسندگان که این روزها نام نیکی... پناه به اخلاق .
                                
  • ۱۳۹۷-۰۳-۰۷ ۱۱:۰۳پیمان 0 2

    گویا این آخرین حربه ای که گروه میری وارد کارزار برای ساقط کردن دکتر طباطبایی شده اند. گویا فراموش کرده اند :
    
    محال است که باهنران بمیرند و بی هنران جای آنان گیرند!
    
    از بیشتر اعضای دورهمی پژوهشگاه هیچ انتظاری نمی شود داشت. ادعاهای عبدالکریمی با این کتابسازی ها و با طناب میری در چاه افتادن ها خیلی سازگار نیست. احتمال دارد در راستای مقایسه وضع خود با یک فوتبالیست، عبدالکریمی دارد از این طریق جبران مافات می کند!! 
                                

نظر شما