شناسهٔ خبر: 54709 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محکومیت هشتاد ناشر و عرضه کتاب شاعر پیشکسوت

مشکلات عدیده نمایشگاه درکنار اتفاقات فرهنگی خوبی که رخ می‌دهد، این ‌روزها نمایشگاه را به پرخبرترین حوزه فرهنگی تبدیل کرده ‌است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از اعتماد؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درحالی به کار خود ادامه می‌دهد که وضعیت بسیاری از غرفه‌ها هنوز مشخص نیست و بسیاری از ناشران خارجی، هنوز هم موفق به دریافت کتاب‌های خود جهت فروش نشده‌اند. مشکلات عدیده نمایشگاه درکنار اتفاقات فرهنگی خوبی که رخ می‌دهد، این ‌روزها نمایشگاه را به پرخبرترین حوزه فرهنگی تبدیل کرده ‌است.

نبود فضای مناسب و استاندارد برای معلولان

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روزانه میزبان تعداد قابل توجهی از مردم است اما به نظر می‌رسد مصلی با وجود همه تغییرات ساختاری و آمادگی‌های جدیدی که مسوولان در آن مهیا کرده‌اند، همچنان فضای مناسب و استاندارد برای آمد و شد معلولان نیست. تا آنجا که ظرف همین چند روز تعداد زیادی از کاربران که با یکی از نزدیکان توان‌یاب خود به نمایشگاه مراجعه کرده‌اند، نسبت به سختی‌های مسیر و اینکه امکانات رفت‌وآمد معلولان به نمایشگاه مناسب نبوده، انتقاد داشته‌اند. گرچه یکی از مسوولان نمایشگاه قول‌هایی برای رفع این مشکل داده اما به نظر می‌رسد امسال هم مانند سال‌های گذشته، رفع این مشکل فقط در حد همین قول‌وقرارها باقی بماند.

عرضه مجموعه‌ای از شاعر پیشکسوت

مسعود احمدی، شاعر شناخته‌شده و قدیمی کشور است که تاکنون بیش از دوازده مجموعه شعر منتشر کرده است. عمده تلاش احمدی در زمینه شعر و در سال‌های اخیر، بر ایجاد کلاس‌های مختلف و پرورش شاگرد متمرکز بوده است. این مدرس پیشین ادبیات و فلسفه، امسال با مجموعه «دیگر نبودم مرده بودم» مهمان نمایشگاه کتاب است؛ مجموعه‌ای که ٦٠ قطعه شعر تازه از این شاعر را شامل می‌شود. شعرهای این دفتر از اوایل سال ١٣٩٣ تا اواسط سال ١٣٩٥ نوشته شده‌اند که اغلب درونمایه‌ای فلسفی و اجتماعی دارند؛ اگرچه وجه عاشقانه بسیاری از این شعرها برجسته است.

مشکلی نیست

یکی از مسوولان برگزاری نمایشگاه کتاب گفته که باتوجه به مشکلات مالی که به وجود آمده بود، امسال هیچ تغییر کیفی و کمی در کتب وارده نداشتیم و این باعث رضایت است. استقبال هم از نظر کمی، خوب بوده است و من براساس گفت‌وگوهایی که با ناشران و غرفه‌داران داشتم، خبری از اظهارنگرانی فروش نسبت به سال گذشته بیان نشد.

رونمایی از یک کتاب با حضور سفیر بنگلادش

سفیر بنگلادش در تهران در دیدار با رییس کمیته تشریفات سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن تشریفات نمایشگاه کتاب تهران، بر لزوم گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد. سفیر بنگلادش گفت: مشترکات ایران و بنگلادش به لحاظ فرهنگی بسیار گسترده است و ما تمایل به همکاری بیشتر در این زمینه داریم. مجیب‌الرحمن بوئیان اضافه کرد: امروز کتاب «شور قند پارسی» که در رابطه با زبان و ادبیات فارسی در بنگلادش است در نمایشگاه رونمایی می‌شود که ما از این بابت قدردان هستیم.

هشتاد ناشر محکوم شدند!

هیات رسیدگی به تخلفات ناشران پس از بررسی گزارش‌های متعدد کارشناسان هیات‌های نظارت محتوایی بر فعالیت ناشران در نمایشگاه کتاب، مبادرت به صدور نزدیک به ۸۰ رای محکومیت برای متخلفین این نمایشگاه کرد.

نظر شما