شناسهٔ خبر: 54728 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت ارز دانشجویی/ راهکار بانک مرکزی برای لیسانس ها

وزیر علوم با تشریح آخرین وضعیت ارز دانشجویی، گفت: قرار است بانک مرکزی درباره چگونگی تامین منابع ارزی توسط خانواده دانشجویان خارج از کشور در مقطع لیسانس روالی را مشخص کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی درباره آخرین وضعیت اختصاص ارز دانشجویی گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که از طریق سازمان امور دانشجویان اقدام کرده و پرونده داشته اند، مشکلی برای تامین ارز ندارد.

وی ادامه داد: در این زمینه دانشجویان کارشناسی که خودشان برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده و مسیرشان از طریق وزارت علوم نبوده، دارای مشکل ارز هستند که با بانک مرکزی در این ارتباط مکاتبه ای داشته‌ایم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مقرر شده است تا بانک مرکزی، کار کارشناسی انجام داده و برای خانواده دانشجویان مقطع کارشناسی که در خارج از کشور تحصیل می کنند یک را روالی را مشخص کند تا از مسیر قانونی منابع ارزی آنها را تامین کنند اما هنوز چیزی به ما اعلام نشده است.

به گزارش مهر، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی از اول فروردین امسال تامین ارز بابت شهریه و هزینه اقامت دانشجویان آزاد شاغل به تحصیل در خارج از کشور به نرخ آزاد انجام می‌شود.

نظر شما