شناسهٔ خبر: 54764 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی آثار چارلز دیکنز از منظر علم

موزه چارلز دیکنز در شهر لندن مجموعه‌ای از نوشته‌ها و مقالات نویسنده مشهور انگلیسی را جمع‌ آوری کرده که نشان از علاقه او به نوشتن درباره موضوعات علمی داشته است.

بررسی آثار چارلز دیکنز از منظر علم

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ موزه چارلز دیکنز در شهر لندن در حال اجرای پروژه‌ای تحقیقاتی درباره آثار و نوشته‌های کوتاه و بلند نویسنده و بررسی آنها با محوریت علم است. چارلز دیکنز در دهه 1830 میلادی در روزنامه اگزمایر ستونی با عنوان «شعرهای علم» داشت که این نوشته‌ها تقریباً به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

به گفته مسئولان موزه، بسیاری از نوشته‌های چارلز دیکنز مثل مقالات این چنینی در طول تاریخ نادیده گرفته شده‌ است. موزه چارلز دیکنز مجموعه‌ای از مقالات این نویسنده عصر ویکتوریا را به نمایش گذاشته که به خوبی علاقه وی به علم نشان می‌دهد.

فرانکی کوبیکی، کتابدار موزه چارلز دیکنز می‌گوید: «علاقه چارلز دیکنز به علوم مختلف در رمان‌هایش نیز به چشم می‌خورد و او تقریباً در تمام داستان‌هایش به گونه‌ای تحقیق و اختراعات را تحسین کرده است. از 150 سال پیش تاکنون تصور بر این بوده که چارلز دیکنز نسبت به علم و نوشته‌های علمی بیگانه بوده، ولی نوشته‌های موجود در موزه وی در شهر لندن نشان می‌دهد نه تنها او از علم فاصله نداشته بلکه بسیاری از نوشته‌هایش با الهام از مطالب علمی بوده است.»  

موزه چارلز دیکنز در خیابان بلومسبری شهر لندن در محل زندگی سابق نویسنده انگلیسی در سال‌های 1837 بنا نهاده شده است. این موزه بسیاری از نوشته‌های دیکنز را جمع‌آوری کرده که برخی از آنها تاکنون کمتر دیده شده است. در موزه ابزارها و وسایل شخصی دیکنز نیز نگهداری می‌شود.

نظر شما