شناسهٔ خبر: 54790 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زمان برگزاری دومین آزمون سنجش استاندارد زبان فارسی اعلام شد

دومین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) سال ۱۳۹۷ پنجشنبه ۳۱ خرداد و جمعه اول تیر ۹۷ برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) سال ۱۳۹۷ به منظور سنجش میزان آشنایی و سطح مهارت های زبانی غیر فارسی زبانان براساس آئین نامه مربوط که در تاریخ ۲۹ مرداد ۹۶ به تایید وزیر علوم، رسیده و به دانشگاهها ابلاغ شده است، برگزار می شود. 

این آزمون با اهداف سطح بندی دانش و مهارت های زبانی دانشجویان و داوطلبان علاقه مند به زبان فارسی در دنیا (ورود دانشجویان غیر ایرانی برای تحصیل در دانشگاهها و مراکز علمی کشور) استاندارد سازی آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برگزار خواهد شد.

نخستین آزمون سامفا برای دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در تاریخ ۵ و ۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شده است.

نام‌نویسی برای شرکت در دومین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از روز دوشنبه ۷ خرداد ۹۷ آغاز و در روز شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ پایان می‌پذیرد. نام نویسی منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه نام‌نویسی به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است با استفاده از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مذکور و پرداخت ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) به عنوان وجه نام‌نویسی برای هر آزمون (عمومی یا آکادمیک) اقدام و سپس نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی متقاضی نام‌نویسی در هر ۲ آزمون (عمومی و آکادمیک) ‌باشد، لازم است مبلغ ۶۰۰ هزار ریال (۶۰ هزار تومان) دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت کند.

آزمون سنجش استاندارد مهارتهای زبان فارسی (سامفا) در ۲ روز و در ۲ سطح عمومی و آکادمیک، شامل بخشهای شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت داوطلبان در این بخشها سنجیده خواهد شد.

این آزمون در صبح و بعداز ظهر روزهای پنجشنبه ۳۱ خرداد و جمعه اول تیرماه ۹۷ برگزار خواهد شد.

سومین آزمون سنجش استاندارد مهارتهای زبان فارسی (سامفا) در نیمه اول شهریورماه۹۷ و چهارمین آزمون مذکور در نیمه اول دی ماه ۹۷ برگزار می شود که اطلاعات تکمیلی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما