شناسهٔ خبر: 54812 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط جدید بازنشستگی اساتید اعلام شد/ حذف برخی تبصره ها

معاون آموزشی دانشگاه تهران در تشریح شرایط بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه ها گفت: براساس آیین نامه جدید برای زمان بازنشستگی اساتید ممتاز استثناء تعیین شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین حسینی گفت: براساس آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه ها که از سوی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است، سن بازنشستگی اعضای هیات علمی با مرتبه استادی ۷۰ سال تعیین شده است.

وی افزود: همچنین براساس این آیین نامه سن بازنشستگی برای اعضای هیات علمی با مرتبه دانشیاری ۶۷ سال، اعضای هیات علمی با مرتبه استادیاری ۶۵ سال یا ۳۰ سال سابقه خدمت تعیین شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکیدکرد: در گذشته در ذیل شرایط سنی که برای بازنشستگی اساتید تعیین شده بود، تبصره هایی وجود داشت که در صورت تایید هیات امنا دانشگاه ها می توانست بازنشستگی اعضای هیات علمی هرساله به تعویق بیافتد که در آیین نامه جدید این تبصره ها حذف شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه جدید تنها استثنایی برای اعضای هیات علمی نمونه یا ممتاز وجود دارد که براساس مصوبه هیات امنا بازنشستگی این استادان تا سه سال می تواند به تعویق بیافتد.

وی عنوان کرد: بازنشستگی اعضای هیات علمی در مرتبه استادی و دانشیاری به معنای قطع ارتباط این افراد با دانشگاه نیست بلکه این افراد می توانند در تدریس، راهنمایی پایان نامه و رساله مشارکت داشته باشند.

نظر شما