شناسهٔ خبر: 54815 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فرزانه شبانی بازرس انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما شد

فرزانه شبانی با ۲۶ رای به عنوان بازرس اصلی انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما انتخاب شد.

فرزانه شبانی بازرس انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مجمع عمومی انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما بعد از ظهر شنبه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) برای انتخاب بازرس جدید این تشکل در تالار زنده‌یاد سیف‌الله داد خانه سینما با حضور جمعی از فیلمنامه‌نویسان کشور تشکیل جلسه داد و ضمن ارایه گزارش عملکرد هیئت مدیره، خزانه‌دار و بازرس پیشین انجمن، نامزدها معرفی و با توزیع برگه‌های رای، انتخابات صورت گرفت.

پس از اخذ و شمارش آرا فرزانه شبانی با ۲۶ رای به عنوان بازرس اصلی و حسن مهدوی‌فر با ۱۶ رای به‌عنوان بازرس علی‌البدل انجمن صنفی فیلمنامه‌نویسان سینما انتخاب شدند.

فرزانه شبانی در سال ۱۳۳۹ در شهر شیراز متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم متوسطه در این شهر ادامه داد. در سال ۱۳۶۳ با مجید فرازمند ازدواج کرد و به تهران آمد. او دوره‌های مونتاژ، انیمیشن و مدیریت تولید را در مرکز آموزش فیلمسازی گذراند و کارش را با نگارش و کارگردانی فیلم کوتاه داستانی «فرنگیس» آغاز کرد. «شور زندگی» اولین فیلمنامه سینمایی اوست که توسط فریال بهزاد ساخته شد و پس از آن فیلمنامه «تو را دوست دارم» را نوشت که توسط عبدالله باکیده ساخته شد. سپس به همراه همسرش فیلمنامه «این زن حرف نمی زند» به کارگردانی احمد امینی و فیلمنامه کمدی «سیزده گربه روی شیروانی» را با مشارکت و کارگردانی علی عبدالعلی زاده نوشت. از دیگر آثار وی در زمینه فیلمنامه نویسی می توان به «مادربزرگ»، «وفا»، «مادر کامپیوتری»، «بمانی هفتم»، «راز سر به مهر»، «فرنگیس»، «دلقک» و... اشاره کرد.

نظر شما