شناسهٔ خبر: 54819 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط اخذ ۸ واحد درسی همزمان با پایان نامه در دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: براساس اصلاح شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، از این پس دانشجویان این دوره می توانند به همراه پایان‌نامه ۸ واحد درسی اخذ کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  علیرضا رهایی گفت: بخشنامه تکمیل و اصلاح ماده ۷ و ۸ شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس اصلاحات انجام‌شده در شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند بدون محدودیت در تعداد دروس، با احتساب پایان‌نامه، تا سقف ۱۴ واحد درسی (۸ واحد درسی به علاوه ۶ واحد پایان‌نامه) اخذ کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد عنوان کرد: همچنین دفاع از پایان‌نامه مشروط به کسب نمره قبولی از تمامی دروس، اخذ میانگین کل حداقل ۱۴ و سپری شدن حداقل ۶ ماه از تاریخ تصویب پروپوزال است.

رهایی گفت: در برنامه های درسی دوره های کارشناسی ارشد چنانچه یک درس بیش از پیش‌نیاز و یا چند پیش‌نیاز متوالی داشته باشد، دانشجو می تواند آخرین درس پیش‌نیاز را با درس اصلی به طور همزمان اخذ و بگذراند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دانشجو از یک یا درس پیش‌نیاز نمره قبولی کسب نکند، می تواند با نظر گروه آموزشی، آن درس یا دروس را به صورت همزمان با درس وابسته در نیمسال بعد انتخاب و بگذراند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اضافه کرد: چنانچه دانشجو مجددا نتواند در درس یا دروس پیش‌نیاز به هر دلیل نمره قبولی کسب کرده و یا آن را حذف کند، نمره درس یا دروس وابسته (اعم از قبولی یا ردی) حذف می شود.

نظر شما