شناسهٔ خبر: 54820 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نتیجه انتخاب رشته کنکور دکتری ۹۷ اعلام شد/انتشار جزئیات مرحله دوم

فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت همراه با برنامه زمانی مراجعه و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله دوم آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  برنامه زمانی مراجعه و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

کارنامه کارنامه نتیجه انتخاب رشته داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۷ که مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در سایت سازمان سنجش ثبت کرده اند، بر روی ‌سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند می توانند باتوجه به برنامه زمانی شرکت در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزیابی تخصصی) که در سایت سنجش درج شده است، با همراه داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به هر یک از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

نظر به اینکه براساس برنامه ریزی های لازم باید نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون دکتری Ph.D  سال ۱۳۹۷ در نیمه اول شهریور ماه اعلام شود لذا به ناچار بخشی از برنامه زمانبندی مصاحبه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی به دلیل تعداد زیاد کد رشته محلهای تحصیلی در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که امید است مشکل چندانی برای داوطلبان بوجود نیاید.

منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حدنصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در سایت این سازمان در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه به اطلاعیه دانشگاه ذیربط و همچنین وب سایت دانشگاه مربوط مراجعه و براساس آن برای انجام مراحل مختلف مصاحبه در دانشگاه ذیربط شرکت کنند.

باتوجه به اینکه برنامه زمانی انجام مراحل مختلف ارزیابی تخصصی از داوطلبان توسط برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در ماه مبارک رمضان پیش بینی شده و امکان تغییر آن وجود دارد، لذا مجدداً به کلیه داوطلبان معرفی‌شده، توصیه اکید می‌شود حتماً قبل از مراجعه برای انجام مصاحبه و ارائه مدارک مورد نیاز، به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزشی ذیربط مراجعه کنند.

آن‌دسته از داوطلبانی که در مرحله ارزیابی تخصصی شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۳۹۸ نخواهند بود.

داوطلبان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی (کد ۲۱۸۰) توجه داشته باشند شرط ورود داوطلبان متقاضی در این کدرشته، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای که توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها انجام خواهد شد، است.

این‌دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، حداکثر تا ۷ روز پس از انتشار این اطلاعیه، برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.asatid.org) مراجعه کرده و در این سامانه ثبت نام کنند.

داوطلبان باید منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. در گزینش نهایی، وضعیت علمی داوطلبانی که نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی را تکمیل کنند.

داوطلب باید با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در سایت سازمان سنجش از تاریخ اول تا بیستم خرداد ۹۷ با پرداخت ۳۵۰ هزار ریال (۳۵ هزار تومان) به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت کنند. داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز (نمره کل اولیه- ۵۰ درصد در شیوه پذیرش آموزشی- پژوهشی و ۳۰ درصد در شیوه پذیرش پژوهش محور) و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی (مطابق با مفاد مندرج در بند ۲-۱۲ صفحه ۹ دفترچه‌ شماره ۱ آزمون)، حدنصاب تعیین شده توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

کلیه داوطلبانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت دانشگاه آزاد کرده اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از داوطلبان و سایر مراحل گزینش به سایت آن دانشگاه مراجعه کنند.

مدارک لازم که داوطلبان دارای حدنصاب باید همراه خود داشته باشند:

۱- اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات .

تبصره - داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ فارغ‌التحصیل می‌شوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۳۹ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۹۴ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).

۲- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره ۱- آن‌دسته از داوطلبانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته باید اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه کنند.

تبصره ۲ - کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای ۱ و ۲ فوق نیستند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

۳- اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

۴- اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به تایید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده‌اند.

۵- کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی یا مکاتبات واصله از موسسات آموزش عالی، تغییراتی در ظرفیت های بعضی از کدرشته‌محلها صورت گرفته است که تعداد داوطلبان قبولی براساس ظرفیت نهایی صورت خواهد گرفت.

براساس اعلام دفتر گسترش آموزش عالی، کدرشته محل‌های ۵۵۸۳ و ۵۵۸۷ مربوط به دوره‌های روزانه و نوبت دوم دانشگاه تهران از ردیف رشته‌های آزمون حذف شده‌اند و لذا در کدرشته‌های محل‌های مذکور پذیرشی صورت نخواهد گرفت.

تمامی داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند، وضعیت علمی آنها در کارنامه در هریک از کدرشته‌محل‌های انتخابی منعکس شده است، چنانچه داوطلبان درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۰ خرداد ۹۷ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در سایت این سازمان تقاضای خود را ارسال کنند.

به تقاضاهایی که به نحو دیگری و یا بعد از تاریخ فوق ارسال شود، پاسخ داده نخواهد شد.

برنامه زمانی مصاحبه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در آزمون دکتری سال ۱۳۹۷ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

نظر شما