شناسهٔ خبر: 54907 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرفروش‌ترین رمان‌های شرقی در آمریکا

سال گذشته رمان‌های نوشته شده توسط نویسندگان آسیایی آمریکایی در بین پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار داشت. این رمان‌ها معمولاً موضوع مهاجرت مردم شرق به سرزمین غرب را روایت می‌کنند.

پرفروش‌ترین رمان‌های شرقی در آمریکا

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  پس از سال‌ها در حاشیه داستان و شعر آمریکا بودن، نویسندگان آسیایی-آمریکایی در سال 2017 میلادی توانستند توجه مخاطب عمومی را به خود جلب کنند. به گفته ناشران آمریکایی بسیاری از کتاب‌های نوشته شده توسط این نویسندگان مهاجر فروش خوبی داشتند. در اینجا به برترین رمان‌های نوشته شده توسط این نویسندگان اشاره شده است که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند:
 

«همه‌جا آتش‌های کوچولو» نوشته سلستی انجی

 


انجی یکی از مهاجران آسیایی ساکن آمریکاست و در این رمان بر خلاف انتظار ماجرای یک خانواده آمریکایی را می‌نویسد تجربه‌ای مشابه خود دارند. آنها پس از این که در شهر شیکر هایتس در ایالت اوهایو آمریکا ساکن می‌شوند نمی‌توانند دلتنگی خود را نسبت به خانه‌شان فراموش کنند و باید برای دور شدن از این دلتنگی کاری کنند.
 

«باشگاه جوی لاک» نوشته ایمی تان 

 


این رمان زندگی چهار زن چینی و دختران آنها در شهر سانفرانسیسکو روایت می‌کند که به عنوان مهاجران تازه‌وارد باید دنیای جدید را با زندگی قبلی خود عوض کنند. آنها در زندگی سابق خود دارای احترام بودند و حالا در کشوری غریب باید بتوانند این احترام گذشته خود را پیدا کنند. آنها باید بتوانند در این دنیای جدید زنده بمانند و زندگی کنند. این تلاش برای زنده ماندن و زندگی کردن با مشکلاتی مثل تفاوت سبک زندگی دختران این زنان است که در آمریکا متولد می‌شوند. آنها برای احیای فرهنگ خود باشگاهی تاسیس می‌کنند که در آن بازی چینی به مردم آمریکا آموزش داده می‌شود.
 

«رنگ عالی بعد» نوشته امیلی ایکس آرپن 

 


وقتی مادر لیچ خودش را می‌کشد او تصمیم می‌گیرد برای زندگی به کشور تایوان سفر کند تا با پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کنند. او تا کنون به تایوان سفر نکرده و با کشوری که وطن او محسوب می‌شود، تقریباً غریبه است. او در آنجا متوجه می‌شود که در آیین و آداب و رسوم خانوادگی‌اش این اعتقاد وجود دارد که کسانی که می‌میرند به پرنده تبدیل می‌شوند و او در جستجوی پرنده‌ای است که مادرش به آن تبدیل شده است.
 

«پاچینکو» نوشته مین جین‌لی

 


داستان اصلی این رمان تاریخ دو کشور ژاپن و کره را در زمان جنگ بین دو کشور پوشش می‌دهد. در این رمان خانواده‌ای کره‌ای از کشورشان مجبور هستند به ژاپن مهاجرت کنند و این کشور در حال جنگ با کشورشان است. تصور زندگی در یک کشور غریبه که در حال جنگ با هم وطنان خودتان باشد خیلی سخت است. شما باید در یک کشور دشمن زندگی کنید درحالیکه سعی می‌کنید به مردم کشور خود خیانت نکنید.
 

«شیمی» نوشته ویکی وانگ 

 


این رمان در اصل شرح حال تمام مهاجران آسیایی است که برای تحصیل به کشورهای غربی مهاجرت می‌کنند. دختری جوان در دانشگاه بوستون در رشته شیمی در حال تحصیل است که در این سال‌ها اتفاقاتی برای خانواده‌اش پیش می‌آید که مجبور است این مشکلات را همراه مشکلات دانشگاه و ارتباط با دانشجویان آمریکایی تحمل کند. در بعضی از فصول رمان به موضوعات علم شیمی اشاره می‌شود ولی قصه اصلی رمان مضمونی اجتماعی دارد.

نظر شما