شناسهٔ خبر: 54927 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: درحال حاضر تعداد شرکتهای دانش بنیان به ۱۲۰ شرکت رسیده و پیشرفت دانشگاه از نظر معیار دانشگاه نسل سوم قابل توجه بوده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  دکتر احمد معتمدی اظهار کرد: با وجود اینکه بودجه دانشگاه در مقایسه با دانشگاههای مطرح دنیا خیلی کم است اما تلاش داریم که این مشکل تاثیری  در روند برنامه های دانشگاه نداشته باشد.

وی افزود: چهارسالی است که در این دانشگاه هستم و طی این مدت هر سال ارزیابی هایی داریم؛ هر برنامه ای نیاز به ارزیابی دارد و این نشان می دهد که با برنامه ریزی پیش رفته ایم.

معتمدی خاطر نشان کرد: در برنامه ۲۰ ساله کشور تا افق ۱۴۰۴، باید جز ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و دانشگاههای نسل سوم قرار بگیریم؛ این کار بزرگ و سختی است.

وی دانشگاه صنعتی امیرکبیر را با سایر دانشگاههای برتر دنیا مقایسه کرد و گفت: از لحاظ امکانات بودجه ای، دانشگاهای خوب دنیا بین دو تا ۳میلیارد دلار بودجه دارند، شاید اینها استثنا باشند ولی حتی در منطقه عربستان دو دانشگاه بالای دو میلیارد دلار بودجه دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاههای ترکیه ۵۰۰ میلیون دلار بودجه دارند، عنوان کرد: بودجه ما با درامدهای اختصاصی، برابر با ۵۰ میلیون دلار است؛ دانشگاههای ترکیه ۱۰ برابر دانشگاههای ما بودجه دارند.

به گفته معتمدی، ارتقا هر دانشگاهی نیاز به برنامه ریزی، امکانات و پشتیبانی  دارد؛ سعی می کنیم مشکلات بودجه ای را در نظر نگیریم و دانشگاه را از هر لحاظ ارتقا دهیم. در واقع تا کنون سعی کردیم مشکلات اثر زیادی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ارزیابی دانشگاهها در دنیا  بر اساس ۳ معیار است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر قبلا جز این ارزیابی ها نبوده است، افزود: ولی اکنون در هر ۳ شاخص هستیم و هر سال هم ارتقا پیدا کرده ایم.

نظر شما