شناسهٔ خبر: 54936 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشنامه مختصر اقتصاد منتشر شد

«دانشنامه مختصر اقتصاد» اثر دیوید هندرسن و ترجمه «محمدصادق الحسینی» و «محسن رنجبر» از سوی نشر مرکز به تازگی منتشر شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ «دانشنامه مختصر اقتصاد» نوشته دیوید هندرسن و ترجمه «محمدصادق الحسینی» و «محسن رنجبر»، خستین دانشنامه علوم اقتصادی به زبان فارسی است که در قطع رحلی در ۶۳۶ صفحه منتشر شده و منبعی غنی برای شناخت اقتصاد است.

این کتاب یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب های کلاسیک در زمینه دانش اقتصادی است که با ۱۷۰ مدخل به کمک ۱۵۰ تن از اقتصاددانان مطرح نوشته شده است.در میان نویسندگان این کتاب چندین رئیس شورای مشاوران اقتصادی روسای جمهور مختلف آمریکا، چندین روزنامه نگار مطرح و پیشرو در حوزه اقتصاد و بسیاری اقتصاددانانی دیده می‌شود که هریک از برترین متخصصان موضوعی هستند که به آن پرداخته‌اند.

وال استریت ژورنال این کتاب را «اقتصاد در جملاتی کوتاه و قدرتمند» نامیده است، مجله بررسی کتاب میدوست، در مقاله ای درباره این دانشنامه، آن را کتابی ایده آل و ضروری برای هر فرد علاقه‌مند به اقتصاد و نیز برای همه کتابخانه عمومی و تخصصی و دانشگاهی دانسته است.

مجله پالیسی هم در یادداشت خود، آن را بهترین کتاب برای مردم در یادگیری اقتصاد و فهمیدن اینکه اقتصاد دانان مسایل را چگونه تحلیل می کنند، دانسته و اضافه کرده است «این کتاب از تحلیل‌های اساسی اقتصاد به منظور شکستن افسانه های نادرستی که همگانی شده اند، استفاده کرده و موفق هم بوده است.

همه می‌دانند که اقتصاددانان درباره موضوعات اقتصاد کلان مانند تورم و بیکاری و رشد اقتصادی،اختلافات زیادی دارند و مکتب های مختلف اقتصادی غالبا نگرش های بسیارمتفاوتی دارند اما همان طور که هندرسن ویراستار کتاب اشاره می کند، حتی در اقتصاد کلان نیز هم نظری ها، از آنچه معمولا تصور می شود، بیشتر است. افزون بر آن بیشتر مسایل و موضوعات اقتصادی در قلمرو علم اقتصاد خرد جای می گیرد و اینجا بیشتر اقتصاددانان، تقریبا همه آن ها، درباره موضوعاتی چون کنترل اجاره بها و حداقل دستمردو نیاز به کم کردن آلودگی هم نظرند.

«دانشنامه مختصر اقتصاد» اثر دیوید هندرسن و ترجمه «محمدصادق الحسینی» و «محسن رنجبر»در ۶۳۶ صفحه در قطع رحلی به قیمت ۱۲۸۰۰۰ تومان از سوی نشر مرکز به تازگی منتشر شده‌است.

نظر شما