شناسهٔ خبر: 55011 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای سند آمایش دانشگاه آزاد تا نیمه تابستان

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: سند آمایش آموزشی این دانشگاه تا نیمه تابستان امسال اجرایی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  علیرضا رهایی با بیان اینکه تهیه سند آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: کمیته آمایش از آبان ماه سال گذشته به منظور جمع آوری اطلاعات اولیه، وضع موجود و چالش های واحدهای دانشگاهی راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ منطقه آمایشی دانشگاه آزاد اسلامی مشخص شده اند، افزود: تعداد واحدها، اعضای هیات علمی و تعداد دانشجویان در هر یک از واحدها مشخص و جلساتی با مسئولان همه مناطق آمایشی برگزار شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مطالعات گسترده ای برای شناسایی نیازها و مزیت های منطقه ای و همچنین پتانسیل های تخصصی استانها صورت گرفته که براساس آنها ساماندهی رشته ها انجام شود.

رهایی با تاکید بر اینکه سند آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری نشست های استانی تا نیمه تابستان امسال اجرایی می شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات بازنگری، مهندسی و ساماندهی مجدد رشته‌های تحصیلی است، به طوریکه در حال حاضر در هر استان شرایط رشته‌ها، میزان تقاضای دانشجو، داوطلب و پتانسیل اعضای هیات علمی متناسب با مزیت های استانی در حال بررسی است.

وی اظهار امیدواری کرد که اجرای سند آمایش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مبنای تمامی فعالیت‌های آموزشی در آینده باشد.

وی با بیان اینکه در هر منطقه و استان قطب های تخصصی شکل می گیرد و با مهندسی مجدد رشته‌ها از موازی کاری جلوگیری خواهد شد، گفت: هم اکنون رشته ها متناسب با میزان تقاضا در واحدهای دانشگاهی وجود دارد و پراکندگی در توزیع دانشجو نداریم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد پراکندگی دانشجو را از عوامل ضرردهی واحدهای دانشگاهی عنوان کرد و گفت: اگر تجمیع اجرا و کلاس‌های درس با تعداد کافی دانشجو تشکیل ‌شود، از ظرفیت اساتید و دانشگاه نهایت استفاده خواهد شد.

نظر شما