شناسهٔ خبر: 55037 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امشب آخرین فرصت انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد ۹۷

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فرصت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ ساعت ۲۴ امشب به پایان می رسد و این مهلت دیگر تمدید نمی شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین توکلی  افزود: با توجه به اینکه مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد دوبار تمدید شده است، مهلت انتخاب رشته در ۲۲ خرداد به پایان می رسد.

وی افزود: تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۷ داوطلب در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۷۵ هزار و ۶ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند. 

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: از تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ نفر حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد تاکنون ۲۸۶ هزار و ۹۶۰ نفر، کدرشته های مورد نظر خود را انتخاب کرده اند. 

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۵۵ هزار نفر است.

وی گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ به همراه اصلاحیه آن در سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می توانند با توجه به دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی افزود: داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند می توانند با توجه به اصلاحیه منتشر شده نسبت به ویرایش کدرشته های انتخابی خود اقدام کنند. سایر داوطلبان مجاز نیز تا سه شنبه ۲۲ خردادماه فرصت دارند در این آزمون انتخاب رشته کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ می توانند تا روز سه شنبه ۲۲ خرداد ۹۷ برای انتخاب ۱۰۰ کدرشته از میان کدرشته امتحانی مجاز خود اقدام کنند.

نظر شما