شناسهٔ خبر: 55061 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکنش وزیر علوم به اعتراض درباره حذف پذیرش برخی دانشگاهها

وزیر علوم با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی اداری کشور گفت: در هفته گذشته در اجرای این مصوبه با چالش روبرو بودیم، همه مراکز آموزش عالی مدعی این هستند که باید دانشجو بگیرند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درصفحه اینستاگرام خود نوشت: در سطح جامعه متاسفانه تقاضاهای مستند و مدون از سوی سازمان‌ها و وزارتخانه های مختلف حتی سازمان های متولی برنامه ریزی و توسعه برای تولید علم و یا تربیت نیروی انسانی با مهارت مشخص به دانشگاه‌ها ارائه نمی شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر در دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه ها و پژوهشگاه هایی ایجاد شده است، در ابتدا نظرشان این بود که معضل سازمان یا موسسه وزارتخانه شان را مرتفع کنند، ولی هم اکنون با چالش روبرو هستیم که این ها در ایجاد مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با دانشگاه های بزرگ کشور رقابت می کنند.

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری افزود: اخیرا شورای عالی اداری کشور مصوبه ای داشته که در هفته گذشته در اجرای آن با چالش روبرو بودیم و همه مراکز آموزش عالی مدعی این هستند که باید دانشجو بگیرند و اعضای هیات علمی شان ارتقاء یابند درحالی که در وزارتخانه ای که به صورت تخصصی به مردم و جامعه سرویس ارائه می دهد، نباید چنین برنامه ریزی و تصوری صورت گیرد.

این مراکز می توانستند در قالب نیازهای خودشان نیرو تربیت کنند، ولی از الگویی پیروی کردند که در نتیجه آن برخی نهادهای اجرایی دانشگاه های پرهزینه ای دارند و فارغ التحصیلان دکترایی را که تربیت می کنند، جذب و استخدام نمی کنند.

نظر شما