شناسهٔ خبر: 55133 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موافقت کشور مالزی با اعطای بورس در مقاطع تحصیلات تکمیلی

کشور مالزی با اعطای تعدادی بورس در مقاطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری در رشته های تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ موافقت کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با توجه به مذاکرات معاونت بورس  و اداره امور دانشجویان خارج وزارت علوم، کشور مالزی، با اعطای تعدادی بورس در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ترجیحاً دکتری) در رشته های تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ موافقت کرد.

بر همین اساس و بنا به سیاست‌های اعطایی بورس دول، علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی :http://mtcp.kln.gov.my  نسبت به دریافت و تکمیل فرم های ثبت نام اولیه، در رشته ها و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) و رشته ها و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ( edd.behdasht.gov.ir )، اقدام کنند.

متقاضیان ضروریست، پس از تکمیل فرم ثبت نام، تمام مدارک و فرمهای تکمیل شده را به آدرس ایمیلmtcp@kln.gov.my، international_scholar@mhoe.gov.my ارسال کنند.

پس از تکمیل فرم ثبت نام و آماده سازی کامل مدارک، ضروریست، متقاضیان، اطلاعات درخواست شده را به دبیرخانه بورس دولت های خـارجی اداره کل بورس و اعـزام دانشجــویـان به آدرس پسـت الکترونیـکی  ( bdiri@saorg.ir )ارسال کنند.

متقاضیان برای ارسال مدارک اعلام شده، از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ برابر با ۱۳ ژوئن ۲۰۱۸ تا پایـان وقـت اداری مـورخ ۹ تیرماه ۱۳۹۷ برابر با ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ فرص دارند. بدیهی است پس از پایان مهلت مقرر به هیچ گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

این ثبت نام به منزله ثبت نام اولیه است و ارزیابی و تایید نهایی پذیرش متعاقبا اعلام می شود. انتخاب متقاضیان برتر براساس سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی های علمی و همچنین ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می گیرد.

طبق سیاست های کلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین اصلاح ماده ۳۵ معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ درخصوص متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها را صرفا محدود به دانشگاه های داخل کشور کرده است، لذا بورس دولت‌های خارجی برای دوره های شروع از دیپلم (کارشناسی و عمومی رشته های پزشکی) دراولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.

در سال جدید تحصیلی، امکان درخواست مرخصی حتی برای (یک یا دو ترم) وجود ندارد.

نظر شما