شناسهٔ خبر: 55144 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین دائره‌المعارف اسلامی برای کودکان منتشر می‌شود

«من مسلمانم»، یک دائره المعارف اسلامی برای کودکان و به قلم سیدعلی کاشفی خوانساری است که از سوی «به نشر» در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدعلی کاشفی خوانساری از انتشار یک دائره‌المعارف اسلامی برای کودکان خبر داد و افزود: جلد نخست این مجموعه با عنوان «باورهای من» در ارتباط با اعتقادات و جلد دوم با نام «پیشوایان من» در ارتباط با پیغمبران اولوالعزم و رسول اکرم(ص) و امامان است. من این دو جلد را نوشته و به انتشارات به نشر تحویل داده‌ام.

به گفته نویسنده مجموعه «من مسلمانم» جلد سوم این مجموعه، یعنی «پدران و مادران من» به تاریخ تمدن اسلامی و چهارمین جلد با عنوان «خواهران و برادران من» به وضع امروز مسلمانان در جهان می‌پردازد. «زندگانی من» هم عنوان آخرین جلد از این مجموعه است که به سبک زندگی مسلمانان توجه می کند.

کاشفی خوانساری همچنین از گردآوری و انتشار کتاب «تادیب الطفال» خبر داد و افزود: این کتاب نوشته محمود مفتاح الملک مازندرانی است که در سال ۱۲۹۳ هجری قمری و همزمان با ناصرالدین شاه، داستان‌هایی را برای بچه‌ها نوشته؛ من مقدمه ای بر این مجموعه نوشته و به همت انتشارات مدرسه، این کتاب را منتشر کرده‌ام. «منبع شناسی سینمای کودک و نوجوان» هم که به ارائه فهرستی از کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها می‌پردازد از دیگ آثاری است که به تازگی و به قلم این‌جانب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما