شناسهٔ خبر: 55146 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساماندهی وضعیت آموزشی و کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد

بخشنامه ساماندهی وضعیت آموزشی و کنسولی دانشجویان غیرایرانی به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  در این بخشنامه آمده است: «با استناد به دستورالعمل سازمان امور دانشجویان و به منظور ساماندهی وضعیت آموزشی و کنسولی دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد و همچنین تسهیل و تسریع در ارائه خدمات کنسولی به این داوطلبان، تمامی اتباع مذکور اعم از پذیرفته‌شدگان جدید و دانشجویان خارجی شاغل به تحصیلی قبلی، شامل پذیرفته‌شدگان آزمون‌های سراسری و بدون آزمون (سوابق تحصیلی) مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه و همچنین پذیرش آزاد، باید درخواست و تقاضای خود را در سامانه متمرکز ثبت‌نام و استعلام اتباع غیرایرانی متقاضی تحصیل در جمهوری اسلامی ایران ثبت و با استفاده از کد رهگیری، مراحل انجام کار را پیگیری کنند.

واحدهای دانشگاهی به پذیرفته‌شدگان جدید و دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل قبلی به منظور ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک اقامتی و تحصیلی خویش در تارنمای سازمان امور دانشجویان (saorg.ir) درگاه دانشجویان غیرایرانی و دریافت کد رهگیری اطلاع‌رسانی کنند.

همچنین مدارک تحصیلی و اقامتی و بررسی اولیه و مطابقت با مدارک بارگذاری‌شده پذیرفته‌شده در سامانه مذکور و حصول اطمینان از صحت آن در هنگام تشکیل پرونده دانشجویی، توسط نماینده امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی واحد دانشگاهی مربوطه اخذ شود.

از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۷ ارائه هرگونه خدمات کنسولی به دانشجویان غیرایرانی منوط به ثبت اطلاعات تحصیلی و اقامتی آنها در سامانه saorg.ir و تایید واحد دانشگاهی مربوطه و اداره کل بین‌الملل سازمان مرکزی دانشگاه است.

بنابراین به منظور جلوگیری از بروز وقفه در امور کنسولی اتباع یادشده، درج کد رهگیری (شماره پرونده دانشجو) در مکاتبات واحدهای دانشگاهی با اداره کل بین‌الملل سازمان مرکزی دانشگاه الزامی است.

پذیرش اولیه متقاضی، منوط به تایید صلاحیت علمی و عمومی (تایید اطلاعات و اعلام بلامانع بودن پذیرش متقاضی) و پذیرش قطعی پذیرفته‌شده منوط به اخذ گذرنامه دارای روادید و اقامت تحصیلی است.

درصورت عدم اخذ گذرنامه و روادید و اقامت تحصیلی توسط زبان‌آموز و دانشجو، پذیرش و ثبت‌نام اتباع مذکور فاقد وجاهت قانونی است.»

نظر شما