شناسهٔ خبر: 55155 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهارت‌ پزشکی چارلز دیکنز و رابطه با داروین و شیمی‌دان انگلیسی

موزه چارلز دیکنز در لندن نمایشگاهی از آثار و یادداشت‌های دیکنز برگزار کرد که نشان می‌دهد نویسنده انگلیسی مهارت خاصی در تشریح بیماری‌ها داشته است.

مهارت‌ پزشکی چارلز دیکنز و رابطه با داروین و شیمی‌دان انگلیسی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ چندی پیش نمایشگاهی از آثار و اشیای قدیمی مربوط به چارلز دیکنز در شهر لندن برگزار شد که نشان می‌داد بر خلاف اذهان عمومی نویسنده انگلیسی رابطه خوبی با علم و به خصوص علم پزشکی داشته است.

این نمایشگاه در موزه چارلز دیکنز واقع در خیابان داوتی شهر لندن با عنوان «چارلز دیکنز: مرد علم» برگزار شده بود و همانطور که از نامش معلوم است مسئولان موزه می‌خواستند نشان دهند که دیکنز به غیر نوشته‌های طولانی و رمان‌های جذاب با علوم و پزشکی نیز آشنایی داشته است.


بر اساس اسنادی که در این نمایشگاه وجود داشت چارلز دیکنز در طول زندگی خود بارها درباره بیماری‌های مختلف تحقیق کرده است و حتی در رمان‌های خود مثل داستان «دامبی و پسر» درباره بیماری فلج صحبت کرده است. در این رمان خانم اسکیتون مبتلا به بیماری فلج می‌شود که نویسنده به خوبی علائم بیماری را در شخصیت داستانی خود تشریح کرده است.

به گفته «فرانکی کوبیکی» مسئول موزه چارلز دیکنز نوشته‌های بسیاری درباره نشانه‌ها و عوارض بیماری‌های مختلف در آثار دیکنز دیده می‌شود که بعضی از آن‌ها در دانشکده‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گفته کوبیکی اسناد تاریخی نشان می‌دهد که دیکنز رابطه صمیمانه‌ای با دانشمندان هم عصر خود مثل مایکل فارادی شیمی‌دان یا چارلز داروین زیست‌شناس داشته است.

نظر شما