شناسهٔ خبر: 55181 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیا می‌توانیم هم اخلاقی باشیم هم مدگرا؟

ریحانه صارمی کتاب «مد و فلسفه: با سبک اندیشیدن» را ترجمه می‌کند. این کتاب تلاش دارد تا در قالب مقالاتی ابعاد گوناگون فلسفی ـ اجتماعی مد را به زبانی ساده مورد بررسی قرار دهد.

آیا می‌توانیم هم اخلاقی باشیم هم مدگرا؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب Fashion – philosophy for everyone Thinking with style با ویراستاری جسیکا ولفندال و ژانت کنت (Edited by Jessica Wolfendale and Jeanette Kennett) از سوی انتشارات وایلی بلکول در سال 2011 منتشر شد.

ریحانه صارمی «مد و فلسفه: با سبک اندیشیدن» را برای ترجمه عنوان کتاب انتخاب کرده است. این اثر که قرار است از سری کتاب‌های «فلسفه برای همه» از سوی انتشارات نگارستان اندیشه روانه بازار شود، اکنون در دست ترجمه است.

به گفته مترجم کتاب، این کتاب تلاش دارد تا در قالب مقالاتی ابعاد گوناگون فلسفی ـ اجتماعی مد را به زبانی ساده مورد بررسی قرار دهد. این اثر با بحث‌ درباره ماهیت مد و چگونگی «مد شدن» چیزها آغاز می‌شود و در خلال بحث‌های گوناگونی مرز میان مد و مفاهیم مرتبطی چون سبک، طراحی و زیبایی را مشخص می‌کند.

در ادامه به وجوه اجتماعی مد و کارکردی که مد در جامعه امروز ایفا می‌کند می‌پردازد و در انتها مباحثی درباره امکان آزادی‌بخشی و همچنین اخلاقی بودن مد مطرح می‌کند. در سرتاسر کتاب تلاش شده تا با استفاده از مثال‌های روزمره و ملموس بحث‌ها «برای همه» قابل استفاده باشد.

کتاب در ۴ بخش و ۱۳ مقاله تدوین شده که عناوین بخش‌های اصلی عبارت است از مدگرا بودن و باحال بودن؛ مد، سبک و طراحی؛ مد، هویت و آزادی و آیا می‌توانیم هم اخلاقی باشیم هم مدگرا؟

پس از ترجمه اثر کتاب از سوی انتشارات نگارستان اندیشه در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نظر شما