شناسهٔ خبر: 55186 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین نامه ارتقاء اساتید دانشگاه ها بازنگری و اصلاح می شود

قائم مقام وزیر علوم گفت: کارگروهی در وزارت علوم تشکیل شده که با توجه به نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اساتید دانشگاه ها مطرح کردند، درحال بازنگری آیین نامه ارتقاء اساتید هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عبدالرضا باقری  درباره اصلاح آیین نامه ارتقاء اساتید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اساتید دانشگاه ها گفت: بعد از دیدار اخیر اساتید دانشگاه ها با مقام معظم رهبری، با دستور وزیر علوم تحقیقات و فناوری کمیته ای برای پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در وزارت علوم شکل گرفت.

وی ادامه داد: یکی از کارگروه های این کمیته وظیفه دارد تا روی بازنگری آیین نامه ارتقاء اساتید کار کند، ولی طبیعی است این موضوع زمان بر است چرا که باید با دانشگاه ها صحبت شده و نظر آنها نیز جمع آوری شود تا چنانچه تغییراتی مورد نظر باشد، اعمال شود.

قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: البته در آیین نامه فعلی نیز مواردی مانند حوزه های تولید، فناوری، رفع مشکلات جامعه توسط دانشگاه‌ها، همه دیده شده است اما درعین حال گروهی برروی آن کار خواهند کرد که اگر مواردی نیاز است، در آیین نامه جدید لحاظ شود.

وی افزود: در آیین‌نامه‌جدید ارتقا در جهت حمایت از کارآفرینی و تجاری‌سازی و تقویت مقالات با کیفیت‌تر در راستای کیفی‌سازی مواردی لحاظ خواهد شد.

به گزارش مهر، مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اساتید، نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی (یکشنبه/ ۲۰ خرداد) نکات مهمی را یادآوری کردند. یکی از این نکات، بحث ارتقاء اساتید براساس ارائه مقاله بود که رهبرمعظم انقلاب دراین خصوص بیان داشتند: «یک مسئله هم مسئله‌ مقاله‌محوری است که اشاره کردم که باید مقاله‌ها در جهت حلّ مسائل کشور باشد. مسیر ساده‌ تولید مقاله برای ارتقاء اساتید هم خودش یک مشکل است؛ در آیین‌نامه‌ ارتقاء، مقاله برای ارتقاء اساتید یک نقش بسیار اساسی دارد؛ خب این یک مسیر ساده‌ای است؛ یک مقداری کار را دقیق‌تر باید انجام داد، یعنی ارتقاء را صرفامبتنی بر مقاله نباید کرد؛ کارهای اساسی‌تری وجود دارد که آنها می تواند ملاک ارتقاء باشد».

نظر شما