شناسهٔ خبر: 55190 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان فرانسوی برای تحصیل در ۳ رشته به ایران اعزام می شوند

وزیر تحصیلات عالی تحقیقات و نواوری فرانسه گفت: ما می توانیم پذیرای دانشجویان بیشتری از ایران باشیم و برای رشته هایی همچون ایران شناسی و هنر ایرانی و اسلامی و باستان شناسی دانشجو اعزام کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با فدریکو ویدال وزیر تحصیلات عالی تحقیقات و نواوری فرانسه دیدار کرد.

در این ملاقات توسعه همکاری های دو جانبه اعطای بورس ها دانشجویی و انجام تحقیقات مشترک مورد تایید قرار گرفت. ویدال در این ملاقات گفت: پیشرفت های علمی ایران چشمگیر و دانشجویان ایرانی از جمله بهترین ها هستند.

وی با بیان اینکه با دانشجویان ایرانی کار کرده است افزود:  ما می توانیم پذیرای دانشجویان بیشتری از ایران باشیم و برای رشته هایی همچون ایران شناسی و هنر ایرانی و اسلامی و باستان شناسی به ایران دانشجو اعزام کنیم.

منصور غلامی نیز افزود: کشور فرانسه جز کشورهای هدف همکاری علمی ایران است و حضور ۱۴ رییس دانشگاه و ۵ رییس پژوهشگاه در این سفر نشان از اهمیت کشور فرانسه در نقشه توسعه همکاری های ایران دارد.

وزیر تحصیلات عالی تحقیقات و نوآوری فرانسه همچنین کار بر روی محیط زیست و فناوری های نوین را خواستار شد و از پیشرفت های علمی ایران در کسب رتبه نخست منطقه یاد کرده و گفت توسعه علمی خواست مسولان و مردم کشور ما می باشد.

نظر شما