شناسهٔ خبر: 55195 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «فلسفه، نوشتن و ویژگی اندیشه» منتشر شد

کتاب «فلسفه، نوشتن و ویژگی اندیشه» اثر جان تیس لیساکر توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رابطه فلسفه با عمل نوشتن، دغدغه اصلی جان تیس لیساکر در کتاب فلسفه، نوشتن و شخصیت اندیشه است. فلسفه در افلاطون، مونتینگ، نیچه، ویتگنشتاین یا دریدا فلسفه بسیاری از اشکال است و این شکلها، شکل فلسفی بنیادی را به لحاظ نوشتاری دربر می‌گیرد. سبکی که در آن فیلسوف معاصر می‌نویسد، فراتر از مسائل ظاهری و زیبایی ساده، اغلب اهمیت حیاتی دارد و بخشی از خود فلسفه است.

با توجه به راه‌ و روش‌هایی که در آن نوشتن بر فلسفه تأثیر می‌گذارد، لیساکر به دنبال ژانرهایی مانند افسانه، گفتمان و مقاله، و همچنین عملیات منطقی و لفظی مانند مثال، طنز و نقل قول است. در همان زمان، او از طریق تجربیات ادبی خود، اثرات این اندیشه‌ها و تدابیر لفظی را به ما نشان می‌دهد.

او در گفت و گو با نویسندگانی مانند بنیامین، کاول، امرسون و لوکاچ، قصد دارد که نوشتن فلسفی را احیا کند و استدلال می‌کند که فلسفه اگر به مقالات حرفه‌ای و نثر علمی محدود شود، نمی‌تواند وعده‌های فکری و فرهنگی خود را تحقق بخشد. در عوض، فلسفه باید نوشتن را به عنوان فعالیتی خلاقانه و ضروری در نظر بگیرد و تا بتاوند به چگونگی موضوع، خوانش و شیوه‌های اجتماعی در حال تحول در خواندن و بازاندیشی نزدیک شود.

این کتاب ۲۲۴ صفحه، توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. 

نظر شما