شناسهٔ خبر: 55219 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «ما چگونه مخلوقاتی هستیم؟»چامسکی ترجمه می‌شود

کتاب «ما چگونه مخلوقاتی هستیم؟» نوشته نوام چامسکی با ترجمه مصطفی برزگر و نیره جودی منتشر می‌شود. او در این کتاب به بیان دیدگاه فیلسوفانه خود درباره سه حوزه پژوهشی می‌پردازد و حاصل سال‌ها پژوهش و تفکر خود در این سه حوزه را می‌نویسد.

کتاب «ما چگونه مخلوقاتی هستیم؟»چامسکی ترجمه می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «ما چگونه مخلوقاتی هستیم؟» نوشته نوام چامسکی با ترجمه مصطفی برزگر و نیره جودی منتشر می‌شود.

نوآم چامسکی بنیانگذار زبان‌شناسی مدرن به شمار می‌آید و به خاطر تلاش‌هایش در این زمینه عمیقاً تکریم می‌شود. او یکی از بنیان‌گذاران رشته علوم شناختی است و شاید پرمخاطب‌ترین نظریه‌پرداز زمینه سیاست در دوران معاصر به شمار آید.

او در این کتاب به بیان دیدگاه فیلسوفانه خود درباره سه حوزه پژوهشی می‌پردازد و حاصل سال‌ها پژوهش و تفکر خود در این سه حوزه را می‌نگارد.

نوام چامسکی با زبانی روشن، دقیق و نه تخصصی به ترسیم  پنجاه سال پیشرفت علمی در زمینه مطالعه زبان می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه آثارش به‌صورت ضمنی به سرچشمه‌های زبان و رابطه تنگاتنگ زبان و تفکر و اساس زیستی زبان اشاره داشته است.

او در این کتاب به شرح و نقد نظریه‌های دیگری نیز می‌پردازد؛ نظریه‌هایی که بر جنبه‌های اجتماعی، ارتباطی و ارجاعی زبان تمرکز دارد.

کتاب «ما چگونه مخلوقاتی هستیم؟» نوشته نوام چامسکی هم اکنون در دست ترجمه است.

نظر شما