شناسهٔ خبر: 55305 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز توزیع کارت پنجمین آزمون استخدامی از ۱۲ تیر

پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۷ جمعه ۱۵ تیر برگزار می شود و داوطلبان از ۱۲ تیر ۹۷ می توانند کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  کارت شرکت در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۷ از روز سه شنبه ۱۲ تیر برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، سال تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) پرینت کارت شرکت در آزمون خود را دریافت و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام را دریافت کند.

این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود کرده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

در صورتی که داوطلب در کارت شرکت در آزمون خود مغایرتی مشاهده کرد باید نسبت به رفع آن اقدام کند.

مغایرت در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ (شامل نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، دین، سهمیه ۵ درصد ایثارگران، نام دستگاه اشتغال، داوطلب بومی، حالت بومی، نوع بومی، تاریخ فارغ التحصیلی و معدل آخرین مدرک تحصیلی) کارت شرکت در آزمون لازم است تا ۱۵ تیر منحصراً در سایت سازمان سنجش در قسمت ویرایش اطلاعات اصلاح شود.

داوطلبان در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۸، ۹، ۱۶، ۱۷، ۲۰، و ۲۱ (جنس، معلولیت، نیازمند منشی، مقطع تحصیلی، عنوان رشته تحصیلی و اولویت انتخابی) تفاوتی مشاهده کردند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده به نماینده این سازمان مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول اعلام شده) مراجعه کنند.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس و یا دارای اشکالاتی از جمله فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس است، داوطلب باید با پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار تا روز قبل از برگزاری آزمون مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود.

در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می شود و سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل شده، در نظر گرفته شده است.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران توجه داشته باشند چنانچه نسبت به بند ۱۰ کارت شرکت در آزمون (سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران) معترض هستند باید تا روز شنبه ۱۶ تیر با مراجعه به ادارات اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران مراکز استان مربوطه جهت تعیین وضعیت سهمیه ایثارگری خود اقدام کنند.

نماینده سازمان سنجش در روزهای چهارشنبه ۱۳ تیر و پنجشنبه ۱۴ تیر صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد.

برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می شوند، شهرستان های محل برگزاری آزمون در سایت سازمان سنجش مشخص شده است.

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون ساعت‌ ۸:۳۰ صبح روز جمعه ۱۵ تیر ۹۷ برگزار می شود و در ورودی ِحوزه های امتحانی برای آزمون رأس‌ ساعت‌ ۸ صبح بسته خواهد شد لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

داوطلبان باید نسبت به تکمیل کردن پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون استخدامی از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ تیر ۹۷ به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.

به گزارش مهر، پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۷ با تعداد ۴۲۷ هزار و ۶۹۶ داوطلب که از این تعداد ۲۶۸ زار و ۳۲۲ نفر زن و ۱۵۹ هزار و ۳۷۴ نفر هستند در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی برگزار می شود. ظرفیت پذیرش ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر برای ۹ دستگاه اجرایی کشور است.

نظر شما