شناسهٔ خبر: 55369 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از عبدالله کوثری و قاسم صنعوی در روز قلم

گروه مستقل داستان مشهد چندی است که فعالیت خود را آغاز کرده و در اولین جلسه رسمی خود که روز قلم برگزار می‌شود قرار است از چهره‌های پیشکسوت ادبی تقدیر به عمل آورد.

تقدیر از عبدالله کوثری و قاسم صنعوی در روز قلم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ لیلا  صبوحی‌خامنه  درباره برنامه‌هایی که در اولین نشست رسمی گروه مستقل داستان مشهد در مرحله اجراست اظهار کرد: این اولین نشست عمومی ماست و در روز قلم قرار است پذیرای عده زیادی از اهل قلم باشیم. علی عبداللهی و بهناز علیپور گسکری از سخنرانان این نشست هستند و قرار است از پیشکسوتان ترجمه عبدالله کوثری، قاسم صنعوی و ناصر ایراندوست تقدیر به عمل آید.

این نویسنده درباره دیگر برنامه‌های این مراسم عنوان کرد: ما از تمام نهادهای فرهنگی شهر مشهد و چهره‌های ادبی دانشگاه فردوسی و  همچنین چهره‌های شاخص دیگر رشته‌ها نیز مانند هنر نمایش و مدیرهای انتشارات و کافه‌کتاب‌های مشهد نیز در این مراسم دعوت به عمل آورده‌ایم.


صبوحی درباره فعالیت‌های اخیر گروه مستقل داستان مشهد گفت: ما  اعضای این گروه نویسندگانی هستیم که مدت‌هاست با هم مراوده داریم و اخیرا به بهانه انتشار کتاب «افتاده بودیم در گردنه حیران» به قلم حسین لعل بذری تصمیم گرفتیم به این جلسات وجهه رسمی‌تری بدهیم.

این نویسنده درباره اهداف گروه مستقل داستان مشهد از برگزاری این جلسات توضیح داد: انگیزه و هدف ما از برگزاری این جلسات صمیمیت بیشتر بین نویسندگان مشهد، ایجاد انگیزه برای نوشتن در میان نویسندگان جوان، ارتباط با فضاهای هنری مشهد و همچنین تلفیق این جلسات با گروه‌های ادبی شهرهایی مانند اسفراین بوده است. ما قابلیت برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب را نیز داریم و حاضریم داستان‌نویسان مشهد و دیگر شهرها را یاری کنیم.

نویسنده «پاییز از پاهایم بالا می‌رود» درباره اعضای این انجمن توضیح داد: نویسندگانی چون  هادی تقی‌زاده، سروش مظفرمقدم، وحید افتخارزاده، وحید حسینی‌ایرانی،‌ فاطمه خلخالی، حسین عباس‌زاده، حسین لعل بذری و خودم از اعضای این گروه هستیم. تمامی اعضای گروه دارای فعالیت ادبی یا روزنامه‌نگاری هستند.



 
گفتنی است این مراسم چهارشنبه 14 تیرماه مصادف با روز قلم از ساعت 17 در بلوار پیروزی مشهد،‌هتل آبان برگزار خواهد شد.
 

نظر شما