شناسهٔ خبر: 55370 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نمایشگاه جدیدی از دست‌نوشته‌های ارنست همینگوی

همزمان با سال‌روز مرگ و تولد ارنست همینگوی نمایشگاه جدیدی از دست‌نوشته‌های وی در موزه و کتابخانه ریاست‌جمهوری جان اف. کندی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه جدیدی از دست‌نوشته‌های ارنست همینگوی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نمایشگاه جدیدی از میراث ارنست همینگوی، نویسنده شهیر آمریکایی به همراه اشیای برجسته در دوره این نویسنده همزمان با سال‌روز مرگ و تولدش در حال برگزاری است.
 
این نمایشگاه با عنوان «ارنست همینگوی: زندگی الهام‌یافته» روز پنج‌شنبه در موزه و کتابخانه ریاست‌جمهوری جان اف. کندی آغاز به کار کرد. موزه و کتابخانه جان اف. کندی مهم‌ترین مرکز تحقیقاتی درباره همینگوی است.
 
در این نمایشگاه دست‌نوشته‌های «وداع با اسلحه»، «زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند»، «پیرمرد و دریا»، و دیگر آثار همینگوی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. علاوه بر این آثار و همچنین مجلات محبوب نیمه اول قرن بیستم به نمایش درمی‌آیند.
 
مسئولین نمایشگاه تلاش می‌کنند همینگوی و شرایط زندگی‌اش را در آن دوره را به بهترین نحو ارائه کنند تا بازدیدکنندگان دیدگاه جامعی از خالق «پیرمرد و دریا» به دست آورند.
 
همینگوی و کندی هیچ‌گاه با هم ملاقات نکرده‌اند اما سی و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده یکی از علاقه‌مندان به آثار همینگوی بود. کندی در سال ۱۹۵۷ برای نوشتن کتاب «مقاله‌های شهامت» برنده جایزه بخش زندگینامه‌نویسی پولیتزر شد و از همینگوی درخواست کرد تا جمله معروفش-«شهامت در واقع بخشندگی تحت فشار است»- را در سخنرانی‌اش استفاده کند.
نمایشگاه امسال از نمایشگاه موقتی همینگوی سال ۲۰۱۶ با نام «ارنست همینگوی: بین دو جنگ» بهره گرفته و آن را گسترش داده است و مجموعه جمع‌آوری‌شده رئیس‌جمهور سابق آمریکا را اضافه کرده است.
 
اولین نسخه از آثار مهم همینگوی، عکس‌های شخصی، و عکس زنانی که الهام‌بخش وی در نوشتن شده‌اند به نمایش درمی‌آید. (همینگوی به زن‌ستیز بودن معروف بود اما زنان قدرتمندی در عرصه هنر الهام‌بخشش در نوشتن شدند.)
 
چندین صفحه از چرک‌نویس اولیه آثار شناخته‌شده نویسنده امریکایی نیز در این نمایشگاه وجود دارد. از آن جمله می‌توان به «پیرمرد و دریا»، اثر جاودانه همینگوی اشاره کرد. قرار است جلد ۳۲ ترجمه موجود از این کتاب در سراسر دنیا نیز در این نمایشگاه به نمایش درآید.
 
ارنست همینگوی در تاریخ ۲۱ جولای(۳۰ تیر) به دنیا آمد و در تاریخ ۲ جولای( ۱۲ تیر) جان خود را گرفت. نویسنده آمریکایی قرن بیستم خالق آثار مهمی چون «پیرمرد و دریا»، «خورشید همچنان می‌دمد»، «وداع با اسلحه»، و «زنگ‌های برای که به صدا درمی‌آیند» است. همه این آثار به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. اهمیت او در دنیای ادبیات چنان است که حتی جایزه‌ای به نام او و تحت عنوان «جایزه قلم همینگوی» ایجاد شد و سالانه به نویسندگان کتاب‌اولی اهدا می‌شود.

نظر شما