شناسهٔ خبر: 55416 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«گلشنی» بازنشسته می‌شود/ مخالفت هیأت امنا با بازنشسته نشدن

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: دکتر گلشنی در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد و اکنون بالاترین سن را در میان اعضای هیات علمی این دانشگاه به خود اختصاص داده است.

گفتگو با دکتر مهدی گلشنی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمود فتوحی گفت: براساس آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و ماده ۹۶ این قانون اعضای هیات علمی با رتبه استادی حداکثر تا سن ۷۳ سالگی و در شرایط خاص بازنشسته می شوند.

وی افزود: همچنین بر مبنای ماده ۹۸ اعضای هیات علمی که در شرایط خاص و در پست های سیاسی هستند می توانند حداقل تا سن ۷۶ به فعالیت خود در دانشگاه ادامه دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: درخصوص دکتر گلشنی در دو نوبت هیات امنای دانشگاه در سال های ۸۹ و ۹۵ یک بار به مدت ۵ سال و یک بار به مدت یک سال با بازنشسته نشدن وی موافقت کردند.

فتوحی تاکید کرد: مجدد این موضوع به کمیسیون دائمی هیات امنا دانشگاه رفت و باتوجه به اینکه وی در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد، کمیسیون دائمی هیات امنا دانشگاه این مسئله را در حیطه وظایف خود ندانست و با تمدید بازنشسته نشدن این استاد مخالفت کرد.

وی خاطرنشان کرد: دکتر گلشنی به صورت قانونی ۴ سال بیش از سن تعیین شده برای اعضای هیات علمی به کار خود ادامه داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: این دانشگاه موظف است طبق مقررات و قوانین درخصوص بازنشستگی وی عمل کند.

فتوحی افزود: براساس آیین نامه جدیدی که اسفندماه سال ۹۶ به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ارائه شد و باید به مصوبه هیات امنا برسد، حداکثر سن برای فعالیت اعضای هیات علمی از این میزان نیز کمتر است.

وی عنوان کرد: ما در دانشگاه صنعتی شریف متاسف هستیم که دکتر گلشنی در سنی هستند که باید بازنشسته شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: درحال حاضر دکتر گلشنی بالاترین سن در میان اعضای هیات علمی این دانشگاه را دارد و سن وی حدود ۸۰ سال است.

فتوحی تاکید کرد: بنابراین دانشگاه موظف است وی را بازنشسته کند چراکه اگر این کار انجام نشود، من به عنوان رئیس دانشگاه باید به مراکز بازرسی و دیوان محاسبات پاسخ دهم.

وی اضافه کرد: راه برای ادامه فعالیت اساتید بازنشسته در دانشگاه باز است و ما در این دانشگاه از فعالیت اساتید بازنشسته استقبال می کنیم که درخصوص دکتر گلشنی نیز روال برهمین اساس خواهد بود.

فتوحی عنوان کرد: همچنین به اساتید نیز موضوع اعلام می شود و با کمال احترام با تمامی اعضای هیات علمی رفتار خواهد شد.

وی گفت: از اول مردادماه ۹۷ حکم بازنشستگی دکتر گلشنی صادر خواهد شد.

نظرات مخاطبان 0 5

  • ۱۳۹۷-۰۴-۱۸ ۰۰:۵۶ 2 5

    اگر قرار باشد اعضای هیئت علمی تا 80 سالگی تدریس کنند کسانی که تازه دکتری گرفته اند کجا باید استخدام شوند؟
                                
  • ۱۳۹۷-۰۴-۱۸ ۱۱:۱۳ 5 2

    دکتر گلشنی از جلوداران عرضه علم و فرهنگ این کشور است. خوب است شما که نام فرهنگ امروز را دارید گزارشی در مورد ایشان کار کنید! 
    در ضمن اگر رسانه عادل و منصفی هستید خوب نیست که ماجرا را یک طرفه روایت کنید. به نظرم از سمت دکتر گلشنی نیز ماجرا را جویا شوید
                                
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۴ ۱۰:۳۸ 2 5

    به نظر من ثمره این طیف استادان پس از انقلاب چیزی این بوده که دانشگاه را به لحاظ علمی در آستانه ورشکستگی قرار داده اند. بهتر است جا را خالی کرده بروند
                                
  • ۱۳۹۷-۰۵-۳۰ ۰۰:۴۴نهاوندی 1 3

    اخیرا معلوم شد که جایزه تمپلتونش هم قلابی بوده است.
                                
  • ۱۳۹۷-۰۵-۳۰ ۰۷:۵۸ 1 2

    اینا چرا نمی خوان برن؟
                                

نظر شما