شناسهٔ خبر: 55481 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش «سهروردی در متن آثارش» برگزار می‌شود

همایش بزرگداشت روز سهروردی با عنوان «سهروردی در متن آثارش» با حضور پیشکسوتان فلسفه نظیر ابراهیمی دینانی، اعوانی، محقق داماد و حبیبی در هشتم مرداد ماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ همایش بزرگداشت روز سهروردی با عنوان «سهروردی در متن آثارش» با هدف گردهمایی اساتید، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حکمت اشراق و اندیشه‌های اشراقی سهروردی توسط مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و با همکاری انجمن حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود. 

این همایش روز دوشنبه هشتم مرداد ماه جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در محل سالن همایش‌های مؤسسه و با سخنرانی اساتید فلسفه نظیر غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد دانشگاه تهران،‌ غلامرضا اعوانی عضو فرهنگستان علوم، سیدمصطفی محقق داماد استاد دانشگاه شهید بهشتی،‌ نجفقلی حبیبی استاد دانشگاه تهران، نصرالله حکمت استاد دانشگاه شهید بهشتی، سعید انواری و عارف امامی‌مهر استاد دانشگاه علامه طباطبایی برپا می‌شود.  دبیر علمی و نیز مجری نشست‌ سهروردی،  شهین اعوانی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی است.

در این همایش مباحثی نظیر «سهروردی در عقل سرخ»؛ «الالواح العمادیه»؛ «تفسیر قرآن در آثار سهروردی»؛ «کلمة التصوف»؛ «مقدمه حکمه الاشراق»؛«رساله فی  حقیقة  العشق» و «نیایش‌های سهروردی» مطرح می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر به نشانی تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه آراکلیان، شماره ۴، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مراجعه کنند.

نظر شما