شناسهٔ خبر: 55521 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محورهای سند آمایش آموزش عالی باید به تصویب ستاد نقشه علمی برسد

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: وزارت علوم برای اجرای محورهای سند آمایش آموزش عالی باید طرح خود را به ستاد پیشنهاد داده و بعد از تصویب، آن را اجرایی کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور کبگانیان  درباره اجرای سند آمایش توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: سند آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و دارای چند ماموریت مانند رتبه بندی دانشگاه ها و ماموریت گرایی است که همه مصوب شده است.

وی ادامه داد: وزارت علوم موظف است برای این ماموریت ها طرح آماده کرده و به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه دهد و پس از تصویب ستاد، اجرایی شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره اینکه وزارت علوم اجرایی کردن محورهای سند آمایش آموزش عالی را آغاز کرده است، افزود: هر وزارتخانه در حد محدود می تواند کارهایی دراین زمینه انجام دهد، اما تحت عنوان طرح آمایش آموزش زمانی می تواند کار انجام دهد که به تصویب ستاد نقشه جامع علمی کشور رسیده باشد.

به گزارش مهر، سند آمایش آموزش عالی ۳۴ روز مانده به پایان سال ۹۴ به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و تصویب شد. تجمیع واحدهای آموزش عالی دولتی که دانشجوی کمی دارند، مأموریت گرا کردن دانشگاه ها و رتبه بندی آن ها، تصویب طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو و نظام جامع مهارتی از مهم ترین مواردی است که در این سند به آن اشاره شده است.

همچنین برای نظارت بر عملکرد آمایش آموزش عالی در سطح کلان ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به طور ویژه ماموریت دارد.

نظر شما