شناسهٔ خبر: 55538 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم در ایران و ژاپن

رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن در دیدار با یک استاد دانشگاه ژاپن گفت: امیدواریم بزودی برنامه متقابل گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم در ایران و ژاپن اجرا شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با هاروئو ساکورائی، استاد دانشگاه شیتوئی کوگاکوکان در منطقه ایسه و نیز با یوشی تسوگو ساوائی، استاد دانشگه تنری و از اعضای انجمن علمی ادیان ژاپن، دیدار کرد و با آنان درباره فعالیت‌ها و همکاری‌های فرهنگی به گفت‌وگو پرداخت.

در ابتدای این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ایران در زمینه گفت‌وگوهای دینی، به تشریح این اقدامات پرداخت و در ادامه گفت: مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها، زیر نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در طول سالیان گذشته اجرای گفت‌وگوهای دینی را در سطوح عالی از جمله با مسیحیت، بودیسم، هندوئیسم و ... دنبال کرده است و توانسته در ایجاد شناخت بهتر و دقیق‌تر نسبت به ادیان مختلف و ایجاد زمینه همکاری‌ها و تعاملات رو به توسعه مؤثر واقع شود.

دیوسالار همچنین به لزوم شناخت ملت بزرگ ایران و ژاپن نسبت به فرهنگ یکدیگر و توسعه همکاری‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در زمینه‌های فرهنگی دو طرف همکاری‌های بسیار ارزنده‌ای را دنبال می‌کنند و خوشبختانه با همکاری و تعامل ایجاد شده اولین هم‌اندیشی گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم به زودی با حضور متخصصان و اساتید دو طرف برگزار خواهد شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان سخنانش ابراز امیدواررای کرد تا این برنامه‌ها زمینه‌ساز اجرای برنامه متقابل گفت‌وگوی دینی اسلام و شینتوئیسم در ایران و ژاپن شود.

در ادامه این دیدار اعضای انجمن ادیان ژاپن گزارشی از فعالیت‌های این انجمن ارایه دادند و نقطه نظرات خود را در ارتباط با برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و شینتوئیسم بیان کردند.

نظر شما