شناسهٔ خبر: 55558 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه دانشگاه خوارزمی برای استقلال دانشکده ها

سرپرست دانشگاه خوارزمی بر اجرای قانون تاکید کرد و گفت: برنامه من استقلال دانشکده ها و واگذاری اختیارات به آنها است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر عزیزاله حبیبی سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت، صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست قبلی و جدید دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی یک هویت کامل دارد، اقشار مختلف این دانشگاه موهای خود را برای سرپا نگه داشتن این دانشگاه سفید کرده اند و ما باید دفاع از کیان کل دانشگاه را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما باید برای اینکه در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیریم یک حرکت جهش وار داشته باشیم. یکی از برنامه هایی که من بر روی آن بسیار تاکید دارم اجرای قانون و پرهیز از اعمال سلایق است که افراد را بی اعتماد می کند. همچنین تاکید زیادی بر شایسته سالاری دارم و محوری ترین برنامه من در آینده رسیدن به دانشگاه نسل سوم است، دانشگاهی کارآفرین است. استقلال دانشکده ها و واگذاری اختیارات از برنامه های من است و این رویکرد من نیست که تمام تصمیم گیری ها توسط رئیس دانشگاه انجام شود.

سرپرست دانشگاه خوارزمی با اشاره به برنامه های خود افزود: استانداردسازی فرآیندها به صورت سخت افزاری و نرم افزاری از دیگر برنامه هایی است که برنامه ریزی شده چرا که برای ورود به عرصه بین المللی باید در تمام ابعاد استانداردسازی صورت گیرد. تعاملات بین المللی زمینه برای فراهم شدن امکان گویش ها از دیگر برنامه هایی است که در آینده در این دانشگاه اجرایی خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: طلسم عدم توجه به مسائل رفاهی در این دانشگاه باید شکسته شود و به مسائل رفاهی و معیشتی اساتید و دانشگاهیان رسیدگی شود.

وی به یکپارچگی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه یک مجموعه آن در کرج و یک مجموعه آن در تهران قرار دارد که هر کدام از آن دارای وزنی هستند. در خصوص مدیریت این دو مجموعه باید به یک خرد جمعی رسید.

سرپرست دانشگاه خوارزمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این دانشگاه دارای ۷۰۰ بازنشسته است که یک سرمایه برای این دانشگاه به حساب می آید، باید ساز و کاری فراهم شود که از تجربه و توان آنها استفاده شود.

حبیبی به مطالبات دانشگاه خوارزمی از وزارت علوم اشاره کرد وگفت: وقتی که این دانشگاه، دانشگاه تربیت معلم بود چیزی کم نمی آورد اما از زمانی که قرار شد وارد ماموریت جدیدی شود امکانات مورد نیاز به اندازه ماموریتی که داشت، به این دانشگاه اختصاص داده نشد. امیدواریم وزارت علوم با حمایت خود باعث شود که ما از دست این مسائل دست و پا گیر راحت شده و پا را فراتر گذاشته و یک حرکت جهشی را آغاز کنیم.

نظر شما