شناسهٔ خبر: 55561 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران به روایت مهدی گلشنی

سومین قسمت از سری جدید برنامه زاویه به موضوع ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران اختصاص دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در سومین قسمت از سری جدید برنامه «زاویه» که امشب (۲۷ تیرماه) به روی آنتن می رود، با حضور مهدی گلشنی به ارزیابی انتقادی نهاد علم در ایران پرداخته می شود.

مهدی گلشنی، استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف، چهره ماندگار فیزیک و موسس و رئیس گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف از تاریخ ۳۱ تیر ۹۷  به افتخار بازنشستگی نائل می‌گردند.به همین مناسبت مخاطبان در برنامه امشب «زاویه» پای صحبت های انتقادی این چهره ماندگار در خصوص وضعِ مصنوعیِ علم در ایران و بحث و مناقشه جنجالی سال های اخیر یعنی چاپ مقالات در فهرست آی‌اس‌آی مینشینند و در این برنامه از احساس نیاز به پیوستن به جرگه علم جویان از دوران مشروطه و تاسیس دارالفنون بعد از جنگ های جهانی اول و دوم و اهمیت علم در ایران برای کسب استقلال و عزت در عرصه جهانی درآن دوران تا معضل جدی امروز جامعه علمی ما و بحث مقالات و پایان نامه های فاقد اعتبار علمی که معیاری برای ترفیع نیز هستند خواهند گفت.

آیا ما به راستی باور کردیم که به علم نیاز داریم؟ و از آن مهم‌تر اینکه آیا باور کردیم که علم، باید متناظر به نیازهای ما باشد تا مفید قلمداد شود؟! آیا می شود علم را از واقعیت‌های جامعه جدا کنیم و بی‌اعتنا به معضلات و تنگناهایی که در زندگیِ واقعی مردم وجود دارند، کار علمی کنیم؟!

سری جدید برنامه «زاویه» به تهیه کنندگی علی خواجه، سردبیری محمدجواد قنبری و با اجرای علیرضا سمیعی و حبیب الله رحیم پور با تغییرات کلی در ساختار، گرافیک و دکور برنامه چهارشنبه ها ساعت ۲۱:۱۵  به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

نظر شما