شناسهٔ خبر: 55621 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

علوم پایه در ایران مغفول مانده/ ضرورت نگاه جدی به علوم پایه

معاون آموزشی وزیر علوم خواستار نگاه جدی‌تر به علوم پایه شد و گفت: علوم پایه در ایران مغفول مانده در حالی که می‌تواند بسترساز سایر حوزه‌های علمی محسوب شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر در جلسه شورای دانشگاه دامغان با بیان اینکه سیاست وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و ارتقای سطح کیفی آموزش عالی است، اظهار داشت: سیاست‌های اتخاذ شده در وزارت علوم مبتنی بر کاهش تعداد واحدهای آموزشی از سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: توسعه کمی دانشگاه‌ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه‌ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند؛ لذا طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۴ کلید خورد تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه‌ها را ارتقا بخشیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه ها باید مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند، تأکید کرد: افق دانشگاه‌ها از طریق انجام صحیح مأموریت‌های محوله در راستای تحول علمی سطح کشور معین و مشخص می‌شود.

شریعتی نیاسر همچنین خواستار نگاه جدی‌تر به علوم پایه شد و گفت: علوم پایه در ایران مغفول مانده، در حالی که می‌تواند بسترساز سایر حوزه‌های علمی محسوب شود.

نظر شما