شناسهٔ خبر: 55652 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز انتخاب رشته های بدون آزمون دوره کارشناسی ناپیوسته از دوشنبه

ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در رشته های دارای پذیرش منحصراً بر اساس سوابق تحصیلی دوره های‌ کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷ از دوشنبه ۸ مرداد آغاز می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در پذیرش رشته های بدون آزمون دوره های‌ کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۷ که در زمان مقرر (مرحله اول از تاریخ ۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۹۷ و مرحله دوم از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر ۹۷) موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می توانند در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام برای پذیرش در این رشته‌ها (رشته های دارای پذیرش منحصراً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی)) منحصراً به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۸ مرداد آغاز می شود و این فرصت تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۲ مرداد ۹۷ ادامه دارد.

داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی هستند، می‌توانند در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما که برروی سایت سازمان سنجش قرار دارد و اصلاحات مربوطه (موضوع اطلاعیه‌های ۲۲ و ۲۹ اردیبهشت، ۲۷ خرداد و ۷ مرداد ۹۷ مربوط به اصلاحات و اعلام رشته محل های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی دفترچه راهنمای ثبت نام) نسبت ثبت‌نام و انتخاب رشته در پذیرش مذکور اقدام کنند.

علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ناپیوسته منحصراً در یک رشته امتحانی متقاضی شوند.

پذیرش در رشته های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل مقطع کاردانی) صورت خواهد پذیرفت.

متقاضیان باید مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در پذیرش مذکور ثبت نام و منحصراً از رشته های امتحانی دارای پذیرش باسوابق تحصیلی  انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۲۷۰ هزار ریال (۲۷ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی– غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، مبلغ ۵۵ هزار ریال (۵ هزار و پانصد تومان) دیگر نیز برای دوره های مذکور پرداخت کند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این پذیرش، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

داوطلبان توجه داشته باشند همزمان با ثبت‌نام برای شرکت در پذیرش بدون آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته لازم است با مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کد رشته‌های امتحانی، نسبت به انتخاب و ثبت کد رشته محل های خود (پذیرش با سوابق تحصیلی) در فرم تقاضانامه اینترنتی اقدام کنند.

در ۵۰ رشته امتحانی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است.

متقاضیان، مطابق ضوابط نسبت به تکمیل تقاضانامه ثبت‌نامی و انتخاب کدرشته محل های انتخابی در سایت سازمان اقدام کنند و رسید مربوطه را دریافت دارند.

نظر شما