شناسهٔ خبر: 55656 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «سوبژکتیویته در ادبیات و فلسفه» نقد می شود

کتاب «سوبژکتیویته در ادبیات و فلسفه، مبانی و نظریه‌ها» نوشته‌ دونالد ای. هال و ترجمه‌ بختیار سجادی و دیاکو ابراهیمی نقد می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه نهم مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «سوبژکتیویته در ادبیات و فلسفه، مبانی و نظریه‌ها» اختصاص دارد که با حضور نرگس منتخبی (عضو گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد)، هدی نیک‌نژاد و بختیار سجادی (مترجم و عضو گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه کردستان) در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: کتاب «سوبژکتیویته در ادبیات و فلسفه، مبانی و نظریه‌ها» نوشته‌ دونالد ای. هال و ترجمه‌ بختیار سجادی و دیاکو ابراهیمی برای تمام کسانی که از خود می‌پرسند «من کیستم؟» مناسب و ضروری است. این کتاب به بررسی تاریخ نظریات فردیت، از عصر باستان تا زمان حال پرداخته است و نشان می‌دهد که آن نظریات چگونه می‌توانند در حوزه‌ نقد ادبی و فرهنگی به کار روند. نویسنده متدولوژی‌های اصلی و دیدگاه‌های نظری قرن بیستم و بیست‌ویکم شامل نقدهای روانکاوانه، ماتریالیستی، فمینیستی و نظریه‌ فراهنجار را بررسی می‌کند.

نظر شما