شناسهٔ خبر: 55676 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه مهم وزیر علوم به روسای دانشگاهها و مسئولان اجرایی کشور

وزیر علوم از ارسال نامه مهمی به روسای دانشگاهها و مسئولان دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: توانمندی موجود دانشگاه ها می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه امیرکبیر گفت: قاعدتا یکی از وظایف مهم دانشگاه ها، ورود به مسائل و مشکلات جامعه و حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: اما با توجه به شرایط خاص کشور، من نامه ای به روسای دانشگاه ها ارسال کردم و در این نامه تأکید داشتم که برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها با هدف کمک به تولید ملی کشور و اقتصاد کشور باشد.

غلامی یادآور شد: از این رو از دانشگاه ها انتظار داریم که به حل مسائل و مشکلات پیش روی نهادها، دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها بپردازند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه های کشور پروژه های تحقیقاتی و فناوری های متعددی با وزارتخانه ها و سازمان های مختلف دارند که بسیاری از این پروژه ها آغاز شده و اکنون وسعت و گسترش بیشتری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: توانمندی موجود دانشگاه ها می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را حل کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر نامه ای که به روسای دانشگاه ها در این زمینه ارسال کرده ام، به تمامی مسئولین اجرایی کشور نیز نامه ای ارسال و اعلام کرده ام که دانشگاه ها متخصصان و اساتید کشور، این قابلیت و توانایی را دارند که مشکلات موجود در این نهادها و سازمان ها را بررسی و برطرف کنند که امیدواریم با حمایت مجموعه های درخواست کننده و سفارش کننده این تعامل افزایش یابد.

وزیر علوم اظهار داشت: ما توان علمی برای حل بسیاری از مسائل را در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خود داریم.

غلامی در خصوص فعالیت دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز نیز گفت: این مراکز حدود ۱۰ سال است که به صورت جدی در این زمینه فعالیت می کند و بودجه های سالانه ای نیز برای این موضوع به دانشگاه ها اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: وزارت علوم نیز نظارت متمرکز بر این فعالیت ها دارد و بستری فراهم می کند که دانشگاه ها بتوانند از تجربیات یکدیگر در این حوزه بهره مند شوند. طی ارزیابی های صورت گرفته وضعیت فعالیت های دانشگاه ها در زمینه مدیریت سبز بسیار قابل توجه بوده اما همچنان مسیر طولانی در این زمینه پیش روی ما است.

وی تأکید کرد: ما در کشور مقدار زیادی خرج می کنیم و پرهزینه هستیم که امیدواریم با توسعه فرهنگ مدیریت سبز در تمامی اجزای کشور به خصوص دانشگاه ها بتوانیم فرهنگ توسعه بهره وری با حداقل هزینه را پیاده سازی کنیم.

وی در خصوص اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان نیز گفت: بورس تحصیلی خارج از کشور تنها به دانشجویان دکترا و برای رشته های خاص صورت می گیرد.

غلامی تأکید کرد: با توجه به اینکه طی سالهای گذشته دانشگاه ها توانایی آموزش در اکثر تخصص ها را دارند و میزان اعطای بورس خارج از کشور کاهش یافته است.

وزیر علوم گفت: اما به دانشجویان دوره دکترا فرصت مطالعات خارج از کشور ۶ تا ۹ ماهه اعطا می شود که این افراد بتوانند در دیگر دانشگاه های جهان فعالیت مطالعاتی داشته باشند و ارتباط علمی ایران و دیگر کشورها افزایش یابد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۹ ۲۰:۲۵ 0 0

    شوخیتان گرفته، کجای این نامه مهم است، وزیر علوم ظاهرا همیشه خواب است، این همه نابسامانی در دانشگاه است و ایشان معتقد است وضع خوب است!!!
                                

نظر شما