شناسهٔ خبر: 55786 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حوزه علمیه خراسان در گروههای مختلف استاد جذب می کند

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: ایجاد زمینه لازم برای توسعه علمی در تخصص‌های مورد نیاز و تامین نیازهای علمی حوزه‌های علمیه، زمینه برگزاری جذب و گزینش اساتید را فراهم کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی‌ارفع بیان کرد: با توجه به ارتقاء کیفیت آموزش در حوزه علمیه خراسان، معاونت آموزش در راستای تامین استاد دروس عمومی، مهارتی و تخصصی مدارس علمیه، اقدام به گزینش اساتید حق التدریس و تمام وقت، کرده است.

وی گفت: متقاضیان تدریس در سه قالب اساتید حق التدریس، ضمن تحصیل و اعزامی و در دو گروه برادران و خواهران ارزیابی علمی می شوند و نتایج نهایی نیز  ۵ شهریور ماه  اعلام می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ارزیابی علمی در بخش برادران از ۱۹ تیرماه تا ۲۸ مردادماه در مدرسه علمیه عالی نواب، برگزار می شود، گفت:  ۳۵۱ متقاضی استاد اعزامی در ۳ گروه درسی ادبیات عرب، علوم عقلی و فقه و اصول  و با ۳۶ استاد ارزیاب و ۳۱۷۸ متقاضی  استاد حق التدریس در ۱۱ گروه درسی، با ۵۰ استاد ارزیاب و ۷۰ متقاضی استاد ضمن تحصیل در ۴ عنوان ادبیا عرب ، نحو، بلاغت ومنطق، در دوشیفت صبح وعصر  هر روز  مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند.

 مهدوی‌ارفع اضافه کرد: در بخش خواهران نیز از ۶ تا ۱۶ مردادماه ۸۶۹  متقاضی واجدالشرایط در  ۱۱ گروه درسی با ۲۰ گروه ارزیاب ویژه اساتید سطح ۲ و ۲۲ شرکت کننده در ۹ گرایش درسی با ۴ گروه ارزیاب در مقطع سطح ۳، در دو مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) و حضرت رقیه(س) مشهد، گزینش شدند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان به عناوین درسی مورد پذیرش این دوره، اشاره و ابراز کرد: اساتید در عناوین درسی صرف، نحو، بلاغت، منطق، عقاید، کلام، فقه، اصول، احکام، تفسیر و علوم قرآن، تجوید، علوم حدیث، تاریخ معاصر، انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی، تاریخ اسلام و سیره، روش تحقیق و تبلیغ، فلسفه، ادبیات فارسی و زن در اسلام (ویژه خواهران) مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند.

 مهدوی‌ ارفع در ادامه،  یک سطح بالاتر از سطح تقاضای تدریس و قبولی در ارزیابی‌های علمی و مهارتی مربوط به عنوان درسی انتخابی تدریس را از شرایط اختصاصی اساتید تمام وقت شهرستان و حق التدریس برشمرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با تاکید بر قبولی در  مصاحبه  علمی  جهت اعطا مجوز به اساتید، خاطر نشان کرد: متقاضیان پس از قبولی در آزمون و شرکت در دوره بدو خدمت، مجوز موقت ۳ ساله تدریس در حوزه علمیه خراسان را دریافت خواهند کرد.

مهدوی‌ارفع، با اشاره به تدریس موقت جهت کسب مجوز دائم، ادامه داد: پس از اتمام مجوز موقت (دوره ۳ ساله)، با توجه به ارزیابی های حین تدریس و تکمیلی در صورت موفقیت، مجوز موقت به مجوز دائم تدریس تغییر خواهد یافت.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان در پایان با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون و جذب و گزینش اساتید اعزامی، ضمن التحصیل و حق التدریس، یادآورشد: توجه به جایگاه و نقش اساتید در رشد و تعالی حوزه علمیه، ضابطه مند ساختن فرایند شناسایی و گزینش اساتید در حوزه علمیه خراسان، ارتقا سطح علمی و مهارتی اساتید، ایجاد زمینه لازم برای توسعه علمی در تخصص های مورد نیاز و تامین نیازهای علمی حوزه های علمیه، زمینه برگزاری جذب و گزینش اساتید را  فراهم کرد.

به گزارش مهر، حدود دوهزار  استاد در حوزه علمیه خراسان مشغول به تدریس هستند.

نظر شما