شناسهٔ خبر: 55787 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعطای گرنت آموزشی به استعدادهای درخشان برگزیده

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اعطای گرنت‌های آموزشی به برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی به عنوان استعدادهای درخشان خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر باقر لاریجانی  ۱۷ مرداد ماه در مراسم اختتامیه دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی علوم پزشکی کشور در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: برگزاری المپیادهای علمی، فضای علمی را گسترش می‌دهد و بستر جدیدی را برای آموزش دانشجویان فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: آموزش پزشکی دارای برنامه درسی بسیار متراکمی است و برای تلطیف این برنامه درسی باید از روش‌های جدید و مباحثی مانند فلسفه و کارآفرینی استفاده کرد تا مسیر جدیدی در پزشکی باز شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: دانشجویان علوم پزشکی برای اینکه بتوانند با حقایق جدید و زندگی روزمره آشنایی بیشتری پیدا کنند، باید در کنار پزشکی، به مباحث دیگر نیز بپردازند تا از آن در حرفه و زندگی خود بهره‌مند شوند.

لاریجانی تصریح کرد: ما با مطرح کردن گفتمان‌های مختلف علمی و رشته‌های بین رشته‌ای سعی داریم این مسیر را در قالب المپیاد برای دانشجویان استعداد درخشان علوم پزشکی فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد در سطح کشور اظهار داشت: بیش از ۷۰۰۰ نفر در ۱۰ رشته در سراسر کشور به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۴۰ نفر به مرحله نهایی دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان راه یافتند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی همزمان با سایر تسهیلات، گرنت‌های آموزشی را برای استعدادهای درخشان در نظر گرفته است.

نظر شما