شناسهٔ خبر: 55788 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شبکه علمی آموزش عالی در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی از راه‌اندازی شبکه علمی آموزش عالی به‌ عنوان اولین شبکه اجتماعی برای برقراری ارتباطات علمی در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید امید فاطمی گفت: شبکه علمی آموزش عالی (شعاع) و وجه تمایز آن با شبکه‌های دیگر وجهه علمی آن است.

وی افزود: در این شبکه اجتماعی دانشجویان، استادان، دانش‌آموختگان، کارشناسان و صنعت که علم، دغدغه آنها است فعالیت خواهند کرد.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی افزود: افراد در شبکه اجتماعی دارای یک پروفایل هستند که وضعیت آنها را مشخص می‌کند.

فاطمی اظهار داشت: این پروفایل‌ها قابلیت مشاهده، جستجو و ایجاد ارتباط شبکه‌ای و تشکیل گروه را دارند. همچنین ما در شبکه اجتماعی باید امکان تعامل با افراد دیگر را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: البته می‌توان این سه مورد را از ویژگی‌های مشترک شبکه‌های اجتماعی برشمرد.

به گفته رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی در شبکه اجتماعی شعاع به این سه ویژگی مشترک، علمی بودن نیز اضافه می‌شود و افراد می‌توانند در زمینه‌های علمی مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

فاطمی گفت: در پیام‌ رسان‌ ها پروفایل وجود ندارد اما در شبکه‌های اجتماعی به ویژه «شعاع» که رویکرد علمی دارد افراد می‌توانند در پروفایلی که ایجاد می‌کنند زمینه فعالیت‌های علمی، علایق، کتاب‌ها و یا مقالات خود را به اشتراک بگذارند.

وی تاکید کرد: همچنین فعالیت گروه‌ها و جستجو در پیام‌رسان‌ها بسیار محدود است. کار پیام‌رسان انتقال و رساندن پیام لحظه‌ای است که در شبکه‌های اجتماعی نیز باید از آن استفاده شود.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی شعاع ساخت و طراحی دانشگاه تهران است، خاطر نشان کرد: در این شبکه اجتماعی علمی قابلیت پیام‌رسانی نیز وجود دارد.

فاطمی گفت: این شبکه به زودی راه‌اندازی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طراحی شبکه اجتماعی شعاع یکسال به طول انجامیده است، گفت: در این طراحی اجزایی از جمله مقالات و انتشارات، ایجاد امکان پرسش و پاسخ علمی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، دروس و پروژه قرار گرفته که نقش علمی بودن این شبکه را به خوبی مشخص می‌کنند.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی این شبکه در آینده در سطح ملی و بین المللی توسعه می یابد.

فاطمی خاطرنشان کرد: ورود به شبکه اجتماعی شعاع از طریق احراز هویت دانشگاه تهران صورت می‌گیرد.

نظر شما