شناسهٔ خبر: 55840 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تحریم ها تأثیری در روند ارتباطات بین المللی دانشگاه ها ندارد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: تحریم ها تاثیری در کاهش روند ارتباطات دانشگاه های ایرانی و خارجی نداشته و باید تدارکات لازم را برای حفظ این روند پیش بینی کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی  درباره اینکه آیا تحریم های موجود، در کاهش سفر اساتید خارجی به ایران تاثیر داشته است یا خیر؟ گفت: در حال حاضر این روند مناسب است اما پیش بینی می کنیم اگر ما شرایط جدید فراهم نکنیم، ارتباطات گسترده نشده و دانشگاه‌ها با دانشگاه های خارجی ارتباط پیدا نکنند.

وی ادامه داد: یک نکته مثبت که دانشگاه های ما از آن برخوردار هستند، این است که پتانسیل دانشگاه های ما قوی بوده و نیروی جوان و فعال داریم و حتی در برخی زمینه ها خارجی ها به ما محتاج هستند که این به ما امیدواری می دهد که این ارتباطات قطع نشده و کاهش نیابد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۱۱۶ استاد خارجی در دانشگاه های ایرانی حضور یافتند، یعنی هر هفته ۱۱ هیات خارجی در کشور ما حضور می یافتند.

وی درباره اینکه در ۳ ماه اول سال جاری وضعیت به چه صورت بوده ادامه داد: هنوز سیر نزولی نداشته ایم باید تدارکات  گسترده ای ببینم تا این روند حفظ شده و توسعه یابد.

نظر شما