شناسهٔ خبر: 55911 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک طرح جدید پژوهشی با اولویت علوم انسانی اجرا می شود

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: طرح اختصاص سازوکار تخصیص اعتبار پژوهشی (ستاب) با اولویت حوزه علوم انسانی آغاز خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مسعود برومند صبح امروز در حاشیه نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها در وزارت علوم در جمع خبرنگاران گفت: طرح اختصاص سازوکار تخصیص اعتبار پژوهشی (ستاب) به صورت آزمایشی از ابتدای مهرماه در دانشگاه ها اجرایی خواهد شد.

وی افزود: اولویت اجرای این طرح از حوزه علوم انسانی خواهد بود.

معاون پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد: این طرح برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پسادکتری خواهد بود.

برومند اظهارداشت: در ابتدا بودجه اندکی از سوی معاونت پژوهشی وزارت علوم برای اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت و امیدواریم از سال آینده که قرار است این طرح به صورت نهایی اجرا شود، بتوانیم از سوی سازمان برنامه و بودجه اعتبار بیشتری برای آن کسب کنیم.

وی اضافه کرد: در این طرح نیازهای کشور به صورت فراخوان اعلام می شود و اعضای هیئت علمی بر اساس فعالیت های پژوهشی خود و دانشجویانشان این اولویت ها را انتخاب و اجرا خواهند کرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به بند «ط» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۷ گفت: بودجه پژوهشی مراکز دولتی هر سه ماه باید به حسابی در خزانه واریز شود.

برومند افزود: این مبالغ برای انعقاد قراردادهای پژوهشی و فناوری با شرکت ها، نهادها، دانشگاه ها و موسسات پژوهشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: ۶۰ درصد این منابع نیز باید به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پسادکتری اختصاص یابد که در موضوع تخصصی خاص فعالیت می کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح ارتباط مناسب تر و ضابطه مند میان دانشگاه ها و شرکت ها است.

نظر شما