شناسهٔ خبر: 55990 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کلاس‌های شاعری در دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد به واسطه انجمن شعر این دانشگاه کلاس‌ها و دوره‌های تحصیلی شاعری برای دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌کند.

برگزاری کلاس‌های شاعری در دانشگاه آکسفورد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مسئولان دانشگاه آکسفورد اعلام کردند از  سال تحصیلی ۲۰۱۸ -۲۰۱۹ رشته شاعری در این دانشگاه کار خود را آغاز خواهد کرد. مدرسه شعر آکسفورد را انجمن شعر این دانشگاه اداره می‌کند که قرار است آموزش اصول شعر به زبان انگلیسی را تدریس کند. انجمن شعر دانشگاه آکسفورد در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد ولی تا کنون هیچ دوره آموزش شعر برگزار نکرده بود.

دکتر کریستین ناوری نویسنده و شاعر انگلیسی به عنوان مسئول دوره‌های تحصیلی انتخاب شده است. وی گفت دوره‌های آموزش شعر به صورت جلسات خصوصی برای افراد و جلسات عمومی برای گروه‌ها برگزار خواهد شد. کلاس‌های دانشکده از ماه سپتامبر شروع می‌شود که شهریه هر دوره ۱۲۰ تا ۲۴۰ پوند برای دانشجویان تعیین شده است.

به گفته ناوری تاکید اصلی دوره‌های شعر دانشگاه آکسفورد روی زبان و عناصر آن و اینکه زبان عامیانه چقدر در شعر تاثیرگذار است. تکنیک‌هایی در این دوره‌ها به دانشجویان آموزش داده می‌شود که در خلاقیت آنها برای کاربرد واژه‌های جذاب و شاعرانه مفید خواهد بود. ناوری می‌گوید در این دوره‌ها دانشگاه آکسفورد به طور حتم از تجربیات دانشکده‌های دیگر انگلیس نیز کمک خواهد گرفت.

گفتنی است رئیس دانشکده شعر دانشگاه آکسفورد عاصف خان مدیر کتابخانه شعر اسکاتلند انتخاب شده است.

نظر شما