شناسهٔ خبر: 56052 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمار دروس بازنگری شده اعلام شد/ علوم انسانی در صدر

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی آمار دروس بازنگری و تدوین شده در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ را ارائه داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا آهنچیان با اشاره به آمار بازنگری و تدوین دروس دانشگاهی گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در رشته های دامپزشکی یک بازنگری، علوم اجتماعی ۳ بازنگری، علوم انسانی ۱۳ بازنگری و ۶ تدوین، علوم پایه ۱۳ بازنگری و ۳ تدوین، فنی و مهندسی ۵ تدوین و ۱۶ بازنگری و هنر و معماری ۲ تدوین و ۱۳ بازنگری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ بررسی تمام برنامه‌های درسی در دستور کار قرار گرفت، از مجموع قریب به ۳ هزار برنامه درسی در رشته محل‌های مختلف، ۸۰۰ برنامه درسی، بیش از ۱۰ سال قدمت داشتند که بازنگری شدند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی افزود: از ابتدای سال ۹۴ برای مقطع کارشناسی پیوسته چهار برنامه، برای کارشناسی ارشد ۴۴ برنامه و برای دکتری هشت برنامه درسی تا تیرماه ۹۷ منسوخ شد.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ کارگروه‌هایی در وزارت علوم برای بازنگری دروس قدیمی فعال شد، تمامی برنامه‌های درسی قدیمی به روز شد و از این پس، اعضای کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش وزارت علوم از طریق سامانه رای گیری الکترونیکی انتخاب خواهند شد.

آهنچیان افزود: در فاز دوم بازنگری برنامه‌های درسی بنا براین است که تمام برنامه‌های درسی که بیش از ۵ سال قدمت دارند بازنگری شوند.

نظر شما